Endeligt resultat af udstedelsen af Tønder Bank Kapitalbeviser

Tønder Bank har i september måned gennemført en udstedelse af Kapitalbeviser i form af hybrid kernekapital. Tegningen lukkede før tid den 18. september 2012, da tegningsordrerne oversteg det maksimalt udbudte beløb på 30 mio.kr. med 15%. Bankens bestyrelse har i henhold til bestemmelserne i prospektet foretaget en reduktion i tegningsordrerne ud fra et ønske om, at opnå en hensigtsmæssig spredning af disse. Det endelige resultat er derefter, at banken har gennemført en kapitaludstedelse på i alt 30 mio.kr.

Efter modtagelsen af den hybride kernekapital bliver bankens solvensprocent øget med 1,2%-point.

Kapitalbeviserne noteres på NASDAQ OMX Copenhagen A/S fra og med den 1. oktober 2012.

9 Endeligt resultat af udstedelse af Tønder Bank Kapitalbeviser.pdf