Tornator Oyj:n vakuudellinen joukkovelkakirjalaina julkisen kaupankäynnin kohteeksi 21.12.2012; listalleottoesite saatavilla

Tornator Oyj      Pörssitiedote       20.12.2012 klo 14.00

EI JULKISTETTAVAKSI, JAETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, KANADASSA, JAPANISSA, AUSTRALIASSA, ETELÄ-AFRIKASSA, HONG KONGISSA TAI MUILLA OIKEUDENKÄYTTÖALUEILLA, JOILLA TÄLLAINEN JULKISTAMINEN, JAKAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINTAVASTAISTA. TÄMÄ TIEDOTE EI OLE TARJOUS MYYDÄ ARVOPAPEREITA.

Tornator Oyj (”Yhtiö”), Suomen kolmanneksi suurin metsänomistaja, on 19.12.2012 laskenut liikkeeseen 250 miljoonan euron vakuudellisen joukkovelkakirjalainan (”Joukkovelkakirjalaina”). Joukkovelkakirjalainan laina-aika on seitsemän vuotta ja kiinteä vuotuinen kuponkikorko 3,125 prosenttia. Joukkovelkakirjalainan vakuutena on Yhtiön Suomessa omistamia metsäkiinteistöjä.

Finanssivalvonta on tänään hyväksynyt Joukkovelkakirjalainan listalleottamiseen liittyvän listalleottoesitteen. Joukkovelkakirjalainaa koskevien tietojen lisäksi esite sisältää tietoja Yhtiöstä sekä sen liiketoiminnasta ja taloudellisesta asemasta.

Esite on saatavilla tästä päivästä lähtien Yhtiön Internet-sivuilla osoitteessa www.tornator.fisekä Yhtiön pääkonttorissa osoitteessa Napinkuja 3 C, 55100 Imatra. Esite on myös saatavilla NASDAQ OMX Helsinki Oy:n palvelupisteestä osoitteesta Fabianinkatu 14, 00100 Helsinki sekä Joukkovelkakirjalainan pääjärjestäjien toimipisteissä seuraavissa osoitteissa: Pohjola Bank Oyj, Pohjola Markets, Teollisuuskatu 1 b, 00510 Helsinki, Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ), Helsingin sivuliike, TCM/Debt Capital Markets, Unioninkatu 30, 00100 Helsinki ja Handelsbanken Capital Markets, Aleksanterinkatu 11, 00100 Helsinki.

Joukkovelkakirja otetaan julkisen kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä 21.12.2012.

Yhtiön oikeudellisena neuvonantajana toimi Roschier Asianajotoimisto Oy ja pääjärjestäjien oikeudellisena neuvonantajana Asianajotoimisto Hannes Snellman Oy.

Tornator Oyj
Arto Huurinainen