Anotos årsredovisning för 2012 är offentliggjord

LUND, 23 april, 2013 — Anoto Group AB (publ.) meddelar idag att årsredovisningen för 2012 är offentliggjord och finns tillgänglig på koncernens webbplats.

Årsredovisningen kan läsas digitalt på www2.anoto.com/investors.

Anotos årsstämma hålls i Lund den 15 maj. Anmälan ska vara Anoto tillhanda senast den 8 maj kl. 12.00. För mer information gå till

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dan Wahrenberg, CFO
+46 (0)733 45 10 19

Jenny Nordgren, Marketing och IR Manager
+46 (0)733 45 20 19

Informationen är sådan som Anoto Group AB (publ.) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 april 2013 kl. 16:30.

Anoto Group AB
Anoto Group är världsledande inom digital penn- och pappersteknologi och är skapare av det första kommersiella systemet för digitala pennor och papper, vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga lösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som t. ex. vård, bank och finans, transport och logistik samt utbildning. Anoto Group har ca 110 anställda och har sitt huvudkontor i Lund (Sverige). Bolaget har även kontor i Amsterdam (Nederländerna), Guildford och Wetherby (Storbritannien), Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT. För mer information: www.anoto.com

Arsredovisning 23 april SE.pdf