Aftale mellem TREFOR og EgnsINVEST

26. juni 2013

European Wind Investment A/S oplyser, at der er indgået aftale mellem EgnsINVEST og TREFOR om TREFOR's erhvervelse af EgnsINVEST's managementaktiviteter vedrørende EWII. I forbindelse med aftalen fremsætter TREFOR et frivilligt offentligt købstilbud på de resterende aktier i EWII.

Bestyrelsen i European Wind Investment A/S' ("EWII" - ISIN DK0060127520) er blevet orienteret om, at EgnsINVEST og TREFOR i dag har indgået aftale om TREFOR's erhvervelse af EgnsINVEST's managementaktiviteter vedrørende EWII med virkning fra den 1. januar 2014. Managementaktiviteterne består bl.a. af ledelse, administration, rådgivning og produktudvikling samt bistand i relation til EWII's finansiering og gældspleje samt identifikation af og rådgivning vedrørende mulige investeringsaktiver i henhold til EWII's investeringsstrategi.

TREFOR er nuværende storaktionær i EWII. I forbindelse med indgåelsen af aftalen fremsætter TREFOR et frivilligt offentligt købstilbud til samtlige øvrige aktionærer i EWII til en kurs svarende til aktiernes indre værdi i henhold til EWII's halvårsregnskab pr. 30. juni 2013. TREFOR har i den forbindelse oplyst at have modtaget bindende og uigenkaldelig forhåndstilkendegivelse fra eksisterende aktionærer i EWII repræsenterende 15,09% af aktiekapitalen om at ville acceptere et sådant købstilbud, under forudsætning af at købstilbud fremsættes senest den 10. september 2013.

European Wind Investment A/S

Certified Adviser er Advizer.

Kontakt vedrørende ovenstående kan rettes til:

Bestyrelsesformand i European Wind Investment A/S:

Knud Steen Larsen – 79 33 34 35

Direktør i European Wind Investment A/S:

Thorkild Steen Sørensen – 76 25 01 46

Advizer