Tornator kutsuu koolle ylimääräisen yhtiökokouksen 40 miljoonan euron lisäosingon maksamiseksi

Metsäyhtiö Tornatorin hallitus ehdottaa ylimääräiselle yhtiökokoukselle 40 miljoonan euron lisäosingon maksamista 31.12.2012 vahvistetun tilinpäätöksen perusteella

Imatra, Suomi, 2013-10-11 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Tornator Oyj, pörssitiedote 11.10.2013 klo 9.00

Tornator Oyj:n hallitus kutsuu koolle ylimääräisen yhtiökokouksen 28.10.2013 ja esittää, että yhtiö jakaisi 31.12.2012 vahvistetun virallisen tilinpäätöksen perusteella lisäosinkoa 8,00 euroa osakkeelta, yhteensä 40 miljoonaa euroa.

Lisäosingon jakaminen tukee yhtiön tavoitteiden mukaista tasehallintaa. Osingonmaksua varten yhtiö nostaisi vastaavat varat vuonna 2012 tehdyn rahoitusjärjestelyn yhteydessä solmitusta komittoidusta pankkilainafasiliteetista.

Emoyhtiön maksuvalmius on hyvä, eikä lisäosingon jakaminen vaaranna yhtiön maksukykyä tulevaisuudessa.

Osinko maksetaan osakkaalle, joka osingonmaksun täsmäytyspäivänä 29.11.2013 on merkitty yhtiön osakasluetteloon.

Hallitus esittää ylimääräiselle yhtiökokoukselle, että osinko maksetaan 17.12.2013.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Arto J. Huurinainen, gsm 0400 674 902
Talous- ja rahoitusjohtaja Henrik Nieminen, gsm 040 869 761

www.tornator.fi

Tornator Oyj on Suomen kolmanneksi suurin metsänomistaja 600 000 hehtaarin metsäomaisuudellaan. Konsernin liikevaihto on noin 80 miljoonaa euroa ja taseen koko noin 1,1 miljardia euroa. Tornator omistaa metsiä ja harjoittaa metsätaloutta myös Romaniassa ja Virossa. Yhtiön pääliiketoimintana on puun tuottaminen ja hakkuuoikeuksien myynti. Konsernin palveluksessa on noin 200 henkilöä pääosin Kaakkois- ja Itä-Suomessa.

Tornator Oyj ylimääräinen yhtiökokous_tiedote 111013.pdf