Tornator Oyj aikoo hakea FSC-sertifikaattia

Imatra, Suomi, 2014-04-01 11:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Tornator Oyj aikoo hakea FSC-sertifikaattia metsilleen Suomessa

Metsäyhtiö Tornator hakee FSC (Forest Stewardship Council) -sertifikaattia omistamilleen metsille Suomessa. Yhtiön metsät on jo sertifioitu PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) -standardin mukaisesti, ja tarkoituksena on saada käyttöön jatkossa myös FSC-sertifikaatti.

Hanke kattaa kaikki Tornatorin Suomessa sijaitsevat metsät, joiden kokonaispinta-ala on noin 595 000 hehtaaria. Tornator odottaa saavansa FSC-sertifikaatin vuoden 2015 alkupuolella, minkä jälkeen yhtiö tarjoaa FSC-sertifioitua puuta asiakkailleen.

Tornator ei näe FSC-sertifikaatin käyttöönoton vaikuttavan oleellisesti yhtiön taloudelliseen tulokseen tai metsien käypään arvoon.

"Tornatorille FSC-sertifiointi on yksi keino varmistaa puunkysyntä myös tulevaisuudessa. Samalla haluamme vastata asiakkaidemme tarpeisiin mahdollisimman hyvin", sanoo yhtiön toimitusjohtaja Arto J. Huurinainen.

”Metsäsertifiointi tukee tavoitettamme toimia vastuullisesti kestävän metsätalouden periaatteita noudattaen ja turvata monimuotoisuus yhtiön metsissä. Tarkoituksenamme on noudattaa näitä molempia metsäsertifiointijärjestelmiä, joissa on erilaiset painotuksensa vastuullisuuden ja kestävyyden osoittamiseksi”, sanoo Tornatorin metsätalouden liiketoimintajohtaja Ari Karhapää.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Arto J. Huurinainen, puh. 0400 674 902

Metsätalouden liiketoimintajohtaja Ari Karhapää, puh. 050 441 2555

www.tornator.fi

Tornator Oyj on Suomen kolmanneksi suurin metsänomistaja 600 000 hehtaarin metsäomaisuudellaan. Konsernin liikevaihto on noin 87 miljoonaa euroa ja taseen koko noin 1,1 miljardia euroa. Tornator omistaa metsiä ja harjoittaa metsätaloutta myös Romaniassa ja Virossa. Yhtiön pääliiketoimintana on puun tuottaminen ja hakkuuoikeuksien myynti. Konsernin palveluksessa on noin 200 henkilöä pääosin Suomessa.

Tornator FSC-tiedote_final 1.4.2014.pdf