Kommuniké från årsstämma i Stockwik den 24 april 2014

Solna, 2014-04-24 14:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Stockwiks årsstämma avhölls den 24 april 2014 i bolagets lokaler på Svetsarvägen 24 i Solna, varvid bland annat följande beslut fattades.

• Det beslutades att balansera bolagets förlust om -21.173.893,38 kronor i ny räkning
  • Till styrelseledamöter omvaldes Rune Rinnan, Olof Joos, Olof Nordberg, Tor Øystein Repstad, Kjell Westerback och Mathias Wiesel. Till styrelseordförande omvaldes Rune Rinnan
  • Stämman fastställde riktlinjer för bestämmande av ersättning och övriga anställningsvillkor för ledande befattningshavare i enlighet med styrelsens förslag
  • Stämman beslutade om riktlinjer för utseende av valberedning samt instruktion till valberedningen i huvudsak innebärande att styrelsen före utgången av det tredje kalenderkvartalet 2014 ska kontakta bolagets större aktieägare, d.v.s. aktieägare som äger mer än fem (5) procent av det totala antalet aktier i bolaget, och hos dem initiera en process som leder till utseende av en valberedning om tre (3) ledamöter. Valberedningen ska inom sig utse en ordförande. Om väsentlig förändring sker i bolagets ägarstruktur efter att valberedningens konstituerande sammanträde avhållits ska också valberedningens sammansättning ändras i enlighet med principerna ovan
  • Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att emittera högst 30.421.300 teckningsoptioner. Rätt att teckna teckningsoptionerna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, endast tillkomma Huaso Holdings AB (14.196.602 teckningsoptioner), Televenture Capital AS (8.619.374 teckningsoptioner) och Advisio AB (7.605.324 teckningsoptioner). Teckningsoptionerna ges ut utan vederlag. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna kan bolagets aktiekapital ökas med högst 304.213,00 kronor. Varje teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie till en teckningskurs om två (2) öre. Teckningsoptionerna får utnyttjas för teckning av aktie från och med dagen för Bolagsverkets registrering av beslutet till och med den 24 april 2015

Information i anledning av årsstämman finns tillgänglig hos bolaget och på bolagets webbplats: www.stockwik.se under menyn Bolagsstyrning/Bolagsstämma/2014.

Delårsrapport avseende perioden 1 januari – 30 juni 2014 kommer att offentliggöras den 26 augusti 2014.

För mer information kontakta;

David Andreasson, VD Stockwik, telefon 070-368 13 99, david.andreasson@stockwik.se

Om Stockwik

Stockwik är det nya namnet på bolaget som tidigare hette Stjärna Fyrkant. Stockwik bedriver idag verksamhet inom telekom via dotterbolagen Comsystem Mobility och Stjärna Fyrkant Svenska. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap.

140424_Kommuniké_från_årsstämma_i_Stockwik_den_24_april_2014.pdf