Suksessmarkisen uten støtter nå også for takmontering

Dometic Premium RTA 20 DC

EMSDETTEN, GERMANY--(Marketwired - Jun 27, 2014) - Endelig kan også tilhengere av kassebiler eller bobiler med svært avrundede takhjørner nyte den komfortable Dometic Premium-markisen uten støtter. Komfortspesialistene har nå utvidet suksesskolleksjonen sin med en versjon for takmontering. Den passer perfekt på varebiler av typen Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer og på mange andre kjøretøy der veggmontering tidligere var vanskelig eller til og med umulig. Spesielle monteringsskinner og passende adapter sørger for godt feste og et perfekt visuelt resultat.

I tillegg har den nyeste modellvarianten av Dometic Premium-markisene alle fordelene som man kjenner fra modellene for veggmontering: Først og fremst at plassen foran kjøretøyet kan utnyttes i sin helhet fordi ingen forstyrrende støtter lenger er i veien. Den elektrisk drevene markisen kjører lynraskt ut med et knappetrykk og du sparer deg dermed for tidskrevende manuell utkjøring og stramming og festing. En pålitelig sensor overvåker hele tiden vindstyrken og kjører markisen inn automatisk for å beskytte den mot eventuelle skader. Soft-Closure-funksjonen bidrar også til dette, som garanterer myk og skånsom lukking, samt det øverste dekslet på markisekassen, som har en integrert børste som hindrer at smuss eventuelt kommer inn i mekanikken. Til syvende og sist sørger den såkalte Back Impulse-funksjonen for at stoffet strammes når markisen er kjørt ut, og dermed for kontinuerlig optimal funksjon som solbeskyttelse.

Hvis markisen skal være kjørt ut over lengre tid, kan den sensorstyrte innkjøringsautomatikken slås av. Dometic-ekspertene anbefaler i slike tilfeller det nyutviklede Dometic WeatherKit for å sikre markisen, som strammer den stilige solbeskyttelsen på en sikker måte.

Du får mer informasjon på: Jürgen Steindle, firmapost@dometic.no.

Contact Information:

Jürgen Steindle