Stockwik genomför ytterligare rationaliseringar i dotterbolagen Comsystem Mobility och Coport Com Systems

Solna, 2014-08-15 14:35 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Situationen för Stockwiks rörelsesegment större företag och offentlig sektor har varit fortsatt utmanande. I syfte att snabbare nå lönsamhet även vid lägre försäljningsnivåer har ytterligare rationaliseringar genomförts.

Stockwiks dotterbolag Comsystem Mobility är ett telekomföretag verksamt inom Mobile Management, Mobile Outsourcing och operatörstjänster mot kundsegmentet större företag och offentlig sektor.

De tre anställda inom Coport Com Systems, dotterbolag till Comsystem Mobility, har sagts upp och Coport Com Systems kommer att avvecklas. Detta föranleder en nedskrivning vilket påverkar resultat- och balansräkning negativt med i storleksordningen ca 2,5 MSEK. Koncernledningen gör bedömningen att Comsystem Mobility påverkas positivt ur ett kassaflödesperspektiv.

För mer information kontakta;

David Andreasson, VD Stockwik, telefon 070-368 13 99, david.andreasson@stockwik.se

Rune Rinnan, Styrelseordförande Stockwik, telefon +47 900 56 028

Om Stockwik

Stockwik är det nya namnet på bolaget som tidigare hette Stjärna Fyrkant. Stockwik bedriver idag verksamhet inom telekom via dotterbolagen Comsystem Mobility och Stjärna Fyrkant Svenska. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap med koden STWK.

140815_Utökade rationaliseringar inom Stockwiks dotterbolag Comsystem och Coport.pdf