Substansvärdering NEVI 2014-11-30

Stockholm 2014-12-05

Som vi tidigare meddelat kommer vi månadsvis rapportera marknadsvärdet på Bolagets innehav.
Nedan redovisas värdet för 2014-11-30.

Bokfört värde:
Tillgångar: 19,24 (19,71) MSEK
EK: 12,10 (11,64) MSEK
Skulder: 7,16 (8,07) MSEK

Marknadsvärde:
Tillgångar: 41,51 (43,14) MSEK
EK: 12,10 (11,64) MSEK
Skulder: 7,16 (8,07) MSEK

Substansvärde:
Bokfört värde: 12,07 MSEK – per aktie 4,63 (4,46) SEK
Marknadsvärde: 34,35 MSEK – per aktie 13,16 (13,44) SEK
(2014-11-30: 2 610 000 aktier)

Bolagets utveckling och dess innehav:
November månad har varit händelserik, Bolaget höll extra bolagsstämma där ny styrelse tillsattes samt stämman  bemyndigade styrelsen att genomföra nyemission med upp till 1 500 000 nya aktier.

Vidare godkändes Bolaget för handel på AktieTorget och första dag för handel på AktieTorget är 2014-12-15. Även dotterbolaget Stureguld Sverige AB godkändes för handel på AktieTorget med start 2015-12-08.

Acrinova AB (publ), Bolagets fastighetsinnehav med inriktning mot logistik är under utveckling och ledningen för Acrinova letar nya projekt och områden att investera i. NEVI har som mål att Acrinova ska listas under första halvåret 2015.

Robert Friman Int. AB(publ) – Bolaget har under november tappat ytterligare i värde. Vi ser dock långsiktigt på innehavet och ser stora möjligheter till ökat värde. Under november har ledningen för Bolaget kommunicerat framgång i införsäljningen av Bolagets smyckekollektioner, samtidigt som RFI förlängt avtalet med Isabella Löwengrip, känd som Blondinbella.

Innehav:
Robert Friman Int. AB 66 857 350 – aktier – 22,66 %,                     Bolaget listat på Aktietorget
Inev Studios AB 191 00 – aktier – 2,88 %                                          Bolaget listat på Aktietorget
Stureguld Sverige AB – 60 999 911 aktier – 70,93 %                      Listat på Aktietorget från 2014-12-08
Acrinova AB – 500 000 aktier – 55 %                                                  Bolaget olistat (tidigare NEVI Fastigheter AB)

Värderingsprinciper: Marknadsvärdet för publika innehav värderas till börskursen vid avstämningsdagen. Vid ej listade/börsnoterade innehav använder vi sista kända transaktionen för varje enskilt bolag som bolagsvärde. Vid värdering av ej listade bolag används försiktighetsprincipen.

För mer information kontakta:

VD - Thomas Jansson
ir@newequityventure.com