Wereldhave Belgium verwerft het volledige winkelcentrum 'Kortrijk Ring Shopping Center'

Wereldhave Belgium heeft met de beheerder van het vastgoedcertificaat 'Kortrijk Ring Shopping Center' overeenstemming bereikt over de verwerving van de zakelijke rechten van het gedeelte van het winkelcentrum (22.000 m²), eigendom van het vastgoedcertificaat. Eind september had Wereldhave Belgium reeds een gedeelte van het winkelcentrum (11.000 m²), eigendom van Redevco, aangekocht. De totale investering, inclusief transactiekosten, bedraagt € 108,1 mln; het netto aanvangsrendement beloopt 6,1%. Het winkelcentrum zal dus nu één eigenaar hebben, hetgeen een efficiënt management zal toelaten.

Het winkelcentrum is gelegen aan de ring rond Kortrijk, de bereikbaarheid en visibiliteit zijn uitstekend en het centrum biedt tevens gratis parkingfaciliteiten voor circa 2.000 wagens.

Het winkelcentrum heeft een gediversifieerd huurdersbestand waaronder C&A, Esprit, Albert Heijn, H&M, Sergent Major, Sports Direct, Miss Etam, Ici Paris XL, Coolcat, e.a.. De bezettingsgraad van het winkelcentrum bedraagt 92 %, hetgeen kansen biedt ter verbetering en optimalisatie.  Het centrum verwelkomt nu jaarlijks circa 3 mln bezoekers.

Kortrijk Ring Shopping Center heeft een bewezen 'track record' en biedt een stabiele cash flow.

Deze transactie kadert volledig in de strategie van Wereldhave Belgium een portefeuille op te bouwen met winkelcentra die dominant zijn in een sterk en omvangrijk verzorgingsgebied.

De overdracht is voorzien voor januari 2015.

Vilvoorde, 18 december 2014

Statutair Zaakvoerder - NV Wereldhave Belgium SA