Levine Leichtman Capital Partners opent kantoor in Nederland

DEN HAAG, NEDERLAND--(Marketwired - Jan 5, 2015) - Levine Leichtman Capital Partners ("LLCP"), een participatiemaatschappij met haar hoofdkwartier in Los Angeles, Verenigde Staten, maakt vandaag bekend dat Wouter Snoeijers is aangesteld als Managing Director, verantwoordelijk voor het oprichten en beheren van een nieuw kantoor in Nederland.

Snoeijers zal leiding geven aan het vinden en uitvoeren van investeringen in Nederland alsook in continentaal Europa. Hij zal zich focussen op investeringen door Levine Leichtman Capital Partners Europe, L.P., een nieuw opgericht fonds voor continentaal Europa.

Lauren B. Leichtman, medeoprichter en CEO van Levine Leichtman Capital Partners: "We zijn verheugd Wouter te mogen verwelkomen in ons bedrijf.

Zijn relaties en ervaring in Europa zijn uitermate waardevol voor de uitbreiding van ons platform en ik twijfel er niet aan dat hij een essentieel deel zal uitmaken van ons voortdurende succes."

Voor zijn toetreding tot LLCP was Snoeijers Director Private Equity bij PGGM, een van de grootste institutionele investeerders in Europa. Hij was medeverantwoordelijk voor het beheer van een private equity investeringsprogramma van 2 miljard euro per jaar en was lid van het Private Equity investeringscomité.

Daarvoor werkte Snoeijers zeven jaar bij Permira, een Europese private equity investeerder, in uiteenlopende rollen, waaronder hoofd Nederland en België.

Snoeijers startte zijn carrière bij J.P. Morgan in Londen waar hij vier jaar actief was in het Benelux M&A team. Hij is afgestudeerd aan de Technische Universiteit Delft met een Masterdiploma in Technische Natuurkunde.

Het nieuwe LLCP-kantoor bevindt zich op het Anna van Buerenplein 41, 2595 DA Den Haag, Nederland.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar http://www.llcp.com.

Over Levine Leichtman Capital Partners

LLCP beheert c. 7,5 miljard dollar aan institutioneel kapitaal voor investeringen in het MKB in met name Amerika. LLCP investeert via participatiemaatschappijen en verschillende fondsen voor schuldpapier. LLCP investeert op dit moment via Levine Leichtman Capital Partners V, L.P., Levine Leichtman Capital Partners SBIC Fund, L.P., Levine Leichtman Capital Partners Private Capital Solutions, L.P. en Levine Leichtman Capital Partners Europe, L.P.

Levine Leichtman Capital Partners heeft investeringen in o.a. Santa Cruz Nutritionals, CiCi's Pizza, Hackney Ladish en Jon Douglas Real Estate Group. LLCP heeft vestigingen in Los Angeles, New York, Dallas, Chicago, Londen en Nederland.

Contact informatie:

Contact persoon: