Sixten Sunabacka Tornatorin toimitusjohtajaksi

Imatra, Suomi, 2015-04-29 11:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Tornator Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi (CEO) on valittu MMM, eMBA Sixten Sunabacka (54). Sunabacka tulee yhtiön palvelukseen 1.10.2015 ja ottaa uuden tehtävän vastaan 1.1.2016.

Tornatorin pitkäaikainen toimitusjohtaja Arto Huurinainen jättää toimitusjohtajan tehtävän 31.12.2015 ja siirtyy eläkkeelle helmikuun lopussa 2016.

Sixten Sunabacka tulee Tornatoriin
työ- ja elinkeinoministeriöstä, missä hän on toiminut strategisena johtajana vuodesta 2010 ja vastannut mm. Metsäalan strategisesta ohjelmasta. Tätä ennen hän on työskennellyt pitkään metsäteollisuuden johtotehtävissä mm. UPM-Kymmenen metsäjohtajana.

"On hienoa, että saamme näin kokeneen metsäammattilaisen jatkamaan Tornatorin menestystarinaa. Toivotan Sixtenin lämpimästi tervetulleeksi Tornatoriin", sanoo Arto Huurinainen.

”Odotan innolla pääsyä uusien haasteiden pariin Suomen johtavassa metsätalousyhtiössä. Tornator on menestynyt erinomaisesti ja yhtiöllä on erittäin korkeatasoista metsätalouden, kiinteistöliiketoiminnan ja rahoituksen osaamista. Uskon, että monipuolinen metsäalan kokemukseni ja yhteistyöverkostoni ovat avuksi hyvän tulevaisuuden rakentamisessa Tornatorille” toteaa Sixten Sunabacka.

CV Sixten Sunabacka:

Metsänhoitaja (MMM ja eMBA) Sixten Sunabacka toimii työ- ja elinkeinoministeriöön sijoitetun Metsäalan strategisen ohjelman (MSO) johtajana. Ohjelman tavoitteena on ollut yhtenä hallituksen kärkihankkeena edistää metsäalan kilpailukykyä ja uudistumista. Hän vastaa myös Suomen biotalousstrategian ja valtakunnallisen puurakentamisohjelman toteuttamisesta.

Sunabacka on ollut keskeisessä roolissa kehitettäessä suomalaista metsäalaa ja biotaloutta. Hän on jäsenenä lukuisissa alan valtakunnallisissa toimielimissä ja työryhmissä. Sunabacka on myös osallistunut aktiivisesti Suomen metsäalan ja biotalouden tunnetuksi tekemiseen kansainvälisesti. Ennen siirtymistään työ- ja elinkeinoministeriön palvelukseen vuonna 2010, hän toimi erilaisissa metsäteollisuuden johtotehtävissä.

Lisätiedot:

Arto Huurinainen, toimitusjohtaja, puh. 0400 674 902
Esko Torsti, hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 629 42

Sixten Sunabacka, toimitusjohtaja 1.1.2016 alkaen, puh. 0400 366 148

Tornator Oyj

Tornator Oyj on Suomen johtava metsätalouteen erikoistunut yhtiö. Tornator omistaa Suomessa noin 600 000 hehtaaria metsää. Konsernin liikevaihto on noin 90 miljoonaa euroa ja taseen koko noin 1,2 miljardia euro
a. Tornator on Viron suurin yksityinen maanomistaja. Yhtiö omistaa metsiä ja harjoittaa metsätaloutta myös Romaniassa. Yhtiön pääliiketoimintana on puun tuottaminen ja hakkuuoikeuksien myynti. Konsernin palveluksessa on noin 200 henkilöä pääosin Suomessa.