Renier Vree van ARCADIS is CFO of the Year

ARCADIS, de leidende wereldwijd opererende ontwerp- en adviesorganisatie op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving, heeft vandaag bekendgemaakt dat tijdens de jaarlijkse CFO Day, Chief Financial Officer Renier Vree van ARCADIS de prijs heeft gewonnen CFO of the Year. In het juryrapport wordt Vree geroemd vanwege de belangrijke rol die hij speelt bij overnames. "Vree is als CFO in de lead bij de (snelle) en cruciale integratie van de opgekochte ondernemingen waardoor risico's worden beperkt en de beoogde efficiency wordt gerealiseerd. Vree heeft hierbij duidelijk oog voor de zachte kant van integratie, consultancy is immers een people business."

Renier Vree werkt sinds 2010 bij ARCADIS als CFO en is betrokken geweest bij vier omvangrijke overnames: EC Harris in 2011, Langdon & Seah in 2012 en Hyder en Callison in 2014. Met deze stappen vergrootte en versterkte ARCADIS zijn internationale positie en groeide het personeelsbestand van 15.000 naar 28.000 medewerkers. Vree zorgde ervoor dat ARCADIS ondanks deze overnames conservatief gefinancierd bleef. Hij diversifieerde de schuldportefeuille van ARCADIS door het inzetten van nieuwe instrumenten zoals een US Private Placement en een Schuldschein en verzorgde in 2014 de eerste aandelenplaatsing van de onderneming sinds de beursnotering in 1995 ter financiering van de Hyder acquisitie..

Voordat hij bij ARCADIS aantrad werkte Vree lange tijd voor Philips in verschillende financiële functies, in Nederland, Azië en de Verenigde Staten.

contactgegevens
Voor meer informatie: Joost Slooten tel: 06 - 2706 1880, e-mail: joost.slooten@arcadis.com

Over ARCADIS: ARCADIS is de leidende wereldwijd opererende ontwerp- en adviesorganisatie op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving. In samenwerking met onze klanten leveren we uitzonderlijke en duurzame resultaten door de toepassing van ontwerp, advisering, engineering, project- en management diensten. ARCADIS onderscheidt zich door zijn getalenteerde en gepassioneerde mensen en de unieke combinatie van capaciteiten die de hele levenscyclus van activa omvatten, de diepe inzichten in marktsectoren en het vermogen om de veiligheid & gezondheid en duurzaamheid te integreren in het ontwerp en de levering van oplossingen over de hele wereld. Wij zijn met 28.000 mensen die meer dan €3 miljard aan inkomsten genereren. Wij ondersteunen UN-Habitat met kennis en expertise om de leefomstandigheden in snel groeiende steden over de hele wereld te verbeteren. Bezoek ons op www.arcadis.nl

Renier Vree van ARCADIS is CFO of the Year