Kommuniké från extra bolagsstämma

Stockholm, 2015-10-22 21:28 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Aktieägare i Paradox Entertainment AB (publ) höll extra bolagsstämma torsdagen
den 22 oktober 2015 i Stockholm. Alla beslut togs av stämman enligt förslag. Här följer ett sammandrag av de viktigaste besluten.

• Stämman beslutade om sammanläggning av Bolagets aktier i förhållandet 1:50. En av huvudaktieägarna, Beagle Investments SA, garanterar efter vederlagsfritt tillägg av aktier från Beagle Investments SA att varje aktieägares innehav av aktier blir jämnt delbart med 50, så kallad avrundning uppåt.
  • Stämman beslutade att ändra bolagsordningen i enlighet med sammanläggningsbeslutet.
  • Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen vilken inte får inträffa innan det att beslutet om sammanläggningen har registrerats.
  • Stämman beslutade att ändra bolagets firma till Sensori AB (publ) och att verksamhetsparagrafen i bolagsordningen ändras till att lyda ”Bolaget skall bedriva forskning, utveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning av produkter samt utbildning inom området för bioteknik och life sciences, äga och förvalta aktier och annan egendom med anknytning därtill samt bedriva annan därmed förenlig verksamhet.”.
  • Stämman beslutade att godkänna förslag till förvärv av Akloma Tinnitus AB genom apportemission av aktier samt därmed sammanhängande beslut om ändring av bolagsordningen.
  • Stämman beslutade att anta förslaget till incitamentsprogram för bolagets styrelse, ledning och särskilda nyckelpersoner genom utgivande av 550 000 teckningsoptioner.
  • Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att inom ramen för gällande bolagsordning, intill tiden för nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, i sådan utsträckning att bolagets aktiekapital ska kunna ökas med sammanlagt högst 10 %.
  • Stämman beslutade om nyval av Ingrid Atteryd Heiman, Monica Hedberg, Charles Randquist och Tommy Rönngren som styrelseledamöter samt omval av Jim Blomqvist och Mikael Wirén. Ingrid Atteryd Heiman valdes till ny styrelseordförande. Carl Molinder hade avböjt omval. Stämman avtackade Carl Molinder för hans tid som ledamot.

Kontaktuppgifter :

Jim Blomqvist, Styrelseledamot Paradox Entertainment AB
Tel: +46 70 819 59 24, E-post:
j.blomqvist@telia.com

Torsten Engevik, VVD, Paradox Entertainment AB / Investor Relations
Tel: +46 73 820 25 40, E-post:
tengevik@paradoxent.com

Om Paradox Entertainment AB

Paradox Entertainment AB (publ) handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE 0000598054 med Gunther & Wikberg Fondkommission som Certified Adviser. Paradox Entertainment AB ligger på Nasdaqs observationslista.