Paradox Entertainment AB byter namn samt genomför sammanläggning av aktier 1:50

Stockholm, 2015-11-10 14:38 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Paradox Entertainment AB har, efter registrering hos Bolagsverket den 27 oktober 2015, bytt namn till Sensori AB (publ). Bolaget handlas under nytt namn från och med 17 november 2015. Nytt kortnamn är ”SORI”.

Sensori AB’s årsstämma beslutade den 22 oktober 2015 att genomföra en sammanläggning av aktier i Bolaget samt bemyndigade styrelsen att besluta om avstämningsdag. Med bemyndigandet har styrelsen fastställt avstämningsdagen till den 18 november 2015.

Paradox Entertainment beslutade även vid samma stämma att genomföra förvärv av Akloma Tinnitus AB genom en apportemission vilket innebär en genomgripande verksamhetsförändring för bolaget. Från att ha varit verksamt inom  IP-rättigheter och filmproduktion, övergår nu företagets verksamhet till området för life sciences. Namnbytet och aktiesammanslagningen är en konsekvens av denna förändring.

Sista dagen för handel i Sensori’s aktier på First North, före sammanläggningen är den 16 november 2015. Första dagen för handel i Sensori’s aktie efter sammanläggningen är den 17 november 2015, vilket innebär att aktiekursen från och med den 17 november 2015 kommer att avspegla effekten av sammanläggningen. I samband med sammanläggningen kommer Sensori’s aktie att byta ISIN-kod.

Från och med den 17 november juni 2015 handlas aktien med en ny ISIN-kod. Den nya ISIN-koden är SE0007730510

De aktieägare som på avstämningsdagen inte innehar ett antal aktier som motsvarar ett helt antal nya aktier, kommer att erhålla återstående aktier vederlagsfritt.

Tidsplan för sammanläggningen 2015

16 november          Sista dagen för handel i Sensori’s aktier före sammanläggningen

17 november          Första dagen för handel i Sensori’s aktier efter sammanläggningen

18 november          Avstämningsdag för sammanläggningen

Om Sensori AB

Sensori är ett svenskt företag som utvecklat, tillverkar, marknadsför och säljer ett hjälpmedel för att minska symptomen av hörselåkomman tinnitus. Antinitus® är ett halvmåneformat plåster som fästs bakom örat. Produkten har en medicinteknisk registrering, klass 1.

Sensori AB (publ) handlas idag på observationslistan på Nasdaq OMX First North med                 Gunther & Wikberg Fondkommission som Certified Adviser. Planerad listning på Nasdaq First North är villkorad av att bolagets ansökan godkännes av Nasdaq First North.

Ingrid Atteryd Heiman
         Styrelseordförande Paradox Entertainment AB (publ)
         E-post: ingrid.atteryd.heiman@gmail.com

Ninna Engberg