Metsä Group työllistää lähes 700 nuorta kesätöihin

Metsä Group lehdistötiedote 29.1.2016

Metsä Group palkkaa ensi kesäksi lähes 700 tulevaisuuden osaajaa alan opiskelijoista tai alalle aikovista nuorista.

Metsä Groupin yksiköt eri puolella Suomea tarjoavat monipuolisia kesätöitä koko arvoketjussa puunhankinnassa ja metsäpalveluissa, tuotannossa ja kunnossapidossa sekä liiketoimintaa tukevissa toiminnoissa, kuten taloushallinnossa, henkilöstöhallinnossa, logistiikassa, viestinnässä ja tutkimuksessa.

”Panostamme kesätyöntekijöidemme perehdytykseen ja järjestämme yhteisiä alueellisia perehdytystilaisuuksia. Perehdytys jatkuu sen jälkeen omalla työpisteellä. Metsä Groupin tapaan toimia kuuluu se, että jokainen meillä töitä tekevä ymmärtää oman työnsä merkityksen, tietää työnsä tavoitteet ja toteuttaa niitä jokapäiväisessä työssään”, henkilöstöjohtaja Anneli Karhula sanoo.

Työura voi saada jatkoa hyvin hoidetun kesätyön lisäksi myös työharjoittelusta tai oppisopimuskoulutuksesta.

”Esimerkiksi puunhankintamme palkkaa tänä keväänä harjoittelijoita enemmän kuin vuosiin. Rekrytoimme myös oppisopimuskoulutusten avulla. Oppisopimuskoulutus on tämän päivä tapa rekrytoida ja täsmäkouluttaa uusia ammattilaisia”, Karhula toteaa.

Metsä Group on mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa ja on sitoutunut hyvän kesätyön periaatteisiin.

Metsä Groupin avoimiin työpaikkoihin voi tutustua osoitteessa www.metsagroup.fi. Haku kesätöihin on käynnissä 29.2.2016 saakka.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Anneli Karhula, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4174
Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 800 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 120 000 suomalaista metsänomistajaa.