Tornator Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset ja uuden hallituksen järjestäytyminen

Imatra, Finland, 2016-03-08 13:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Tornator Oyj:n varsinainen yhtiökokous 8.3.2016 myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle tilikaudelta 2015. Yhtiön hallitukseen valittiin Mikko Koivusalo, Erkko Ryynänen, Jari Suominen, Matti Rusanen ja Jari Puhakka. Tilintarkastusyhteisönä jatkaa Deloitte & Touche Oy ja vastuullisena tilintarkastajana Jukka Vattulainen.

Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti jakaa vuodelta 2015 osinkona 6,00 euroa osakkeelta, yhteensä 30 miljoonaa euroa.  Osinko maksetaan osakkaalle, joka on maksun täsmäytyspäivänä 31.3.2016 merkitty osakkeenomistajaksi yhtiön osakasluetteloon. Osinko maksetaan 14.4.2016.

Yhtiön hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan 8.3.2016 Mikko Koivusalon hallituksen puheenjohtajaksi ja Matti Rusasen varapuheenjohtajaksi. Hallitus valitsi keskuudestaan Oversight Committeen puheenjohtajaksi Matti Rusasen ja jäseniksi Jari Puhakan sekä Erkko Ryynäsen. Palkitsemiskomitean jäseniksi hallitus valitsi Mikko Koivusalon ja Matti Puhakan.

Lisätiedot:

Sixten Sunabacka, toimitusjohtaja, puh. 0400 366 148
Henrik Nieminen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 040 869 7613

Tornator Oyj on johtava kestävään metsätalouteen erikoistunut yhtiö Euroopassa. Tornatorin pääliiketoiminta on puuntuottaminen ja –myynti. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2015 noin 113 miljoona euroa ja taseen koko noin 1,2 miljardia euroa.  Konsernissa on töissä yli 200 henkilöä, joiden lisäksi yhtiön metsät työllistävät urakoitsijoita ja sopimusyrittäjiä sekä heidän työntekijöitään noin 700 henkilötyövuoden verran. Yhtiö omistaa noin 650 000 hehtaaria metsiä Suomessa, Virossa ja Romaniassa.