Referat fra ordinær generalforsamling i Dantherm A/S

Skive, Danmark, 2016-04-27 17:07 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Som tidligere meddelt blev ordinær generalforsamling i Dantherm A/S afholdt i dag den 27. april 2016. Der henvises til dagsordenen på side 2.

Formandens beretning blev taget til efterretning. Årsrapporten for 2015 blev godkendt, herunder blev bestyrelsens forslag om ikke at udlodde udbytte vedtaget.

Generalforsamlingen genvalgte de nominerede kandidater til bestyrelsen:

• Jørgen Møller-Rasmussen
  • Nils R. Olsen

Generalforsamlingen valgte desuden Thomas R. Olsen som nyt bestyrelsesmedlem

Ernst & Young Godkendt Revisionspartnerselskab blev genvalgt som selskabets revisor.

Bestyrelsens forslag om ændring af selskabets navn til Dansk Industri Invest A/S blev vedtaget.

Bestyrelsens forslag om ændring af antallet af bestyrelsesmedlemmer til 3-6 medlemmer blev vedtaget.

På det efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde blev Jørgen Møller-Rasmussen valgt som bestyrelsesformand.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse kan ske til bestyrelsesformand Jørgen Møller-Rasmussen på telefon 23 20 50 50.

Dagsordenen for ordinær generalforsamling den 27. april 2016

1. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år.

2. Fremlæggelse af årsrapporten for 2015 til godkendelse.

3. Beslutning om anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport.

Bestyrelsen foreslår, at der ikke udloddes udbytte.

4. Bestyrelsens redegørelse om selskabets økono­miske stilling jfr. Selskabslovens § 119, i anledning af, at det er konstateret, at selskabets egenkapital udgør mindre end halvdelen af den tegnede aktiekapital.

5. Valg af medlemmer til selskabets bestyrelse.

Bestyrelsen vil på generalforsamlingen stille forslag om valg af mindst 3 medlemmer til bestyrelsen i overensstemmelse med vedtægterne.

6. Valg af revisorer:

Bestyrelsen foreslår genvalg af Ernst & Young Godkendt Revisionspartnerselskab (CVR-nr. 30 70 02 28), som selskabets revisor.

7. Eventuelle forslag fra bestyrelsen eller aktionærer.

7A

Bestyrelsen foreslår, som følge af selskabets overdragelse den 15. januar 2016 af forretningssegmentet HVAC og EMEA-delen af forretningssegmentet Telecom, inklusive retten til navnet Dantherm, til kapitalfonden Procuritas Capital Investors V, at selskabets navn ændres til: Dansk Industri Invest A/S.

Som konsekvens heraf foreslås vedtægternes pkt. 1.1. og 1.2. ændret som følger:

1.1. Selskabets navn er Dansk Industri Invest A/S.

1.2. Selskabets binavne er: Glent & Co. Holding A/S (Dansk Industri Invest A/S), Dansk Invertit A/S (Dansk Industri Invest A/S) og Hosby Huse A/S (Dansk Industri Invest A/S).

7B

I henhold til de gældende vedtægter skal generalforsamlingen udpege mellem 4 og 9 medlemmer til bestyrelsen. Bestyrelsen foreslår, at antallet af bestyrelsesmedlemmer, der udpeges af generalforsamlingen, skal være mellem 3 og 6 medlemmer.

Som konsekvens heraf foreslås vedtægternes pkt. 8.2. ændret som følger:

8.2. Den generalforsamlingsvalgte del af bestyrelsen består af 3-6 medlemmer.

8. Eventuelt.

7_Forløb_generalforsamling_20160427.pdf