Investors House Oyj:n osavuosikatsaus ajalta tammi-maaliskuu 2016

Investors House Oyj

Pörssitiedote, julkaistavissa 28.4.2016 klo 9.00

OSAVUOSIKATSAUS AJALTA TAMMI-MAALISKUU 2016

Yhteenveto tammi-maaliskuusta (vertailukausi 1.1.-31.3.2015)

- vuokraustoiminta jatkui vakaana vuokrausasteen säilyessä 95 %:ssä

- katsauskauden aikana myytiin yksi liikekiinteistö ja kaksi yksittäistä asuinhuoneistoa, joista tuloutui yhteensä 12/2015 taseen käypiin arvoihin verrattuna noin 50 t€ voitto

- katsauskauden aikana hankittiin K Oy Jyväskylän Jokivarrenpuiston koko osakekanta, joka käypään arvoon arvostaen toi noin 482 t€ positiivisen arvonmuutoksen ennen laskennallisia veroja. K Oy Jyväskylän Jokivarrenpuiston osakekaupan yhteydessä käytettiin maksuvälineenä käteisen lisäksi yhtiön hallussa olevia osakkeita yhteensä 124.490 kpl

- katsauskauden aikana solmittiin sopimus OVV Asuntopalvelut Oy liiketoiminnan ostamisesta

- liikevaihto oli 718  t€ ( 196 t€). Liikevaihdon kasvu aiheutui sekä vuokratuottojen että Management –toiminnan palkkioiden kasvusta

- nettotuotto oli 505 t€ (143 t€). Nettotuoton kasvu aiheutui sekä vuokraustoiminnan että Management-toiminnan nousseesta tuotosta.

- katsauskauden tulos oli 655 t€ (489 t€).

- katsauskauden operatiivinen tulos (EPRA) oli 262 t€ (164 t€)

- nettovarallisuus NAV (EPRA)/ osake oli 6,11 €/osake  (4,40  €/osake)

- omavaraisuusaste oli 54,0  % (74,3 %)

- yhtiö julkisti strategiset tavoitteensa 4.2.2016 ja antoi 18.3.2016 näkemyksen koko vuoden operatiivisen tuloksen kehittymisestä