ÅR Packaging Group AB : Kommentar till mediauppgifter

13 maj 2016

KOMMENTAR TILL MEDIAUPPGIFTER

ÅR Packaging gör följande förtydligande efter rapporter i media om att företaget är till salu med en börsintroduktion som huvudfokus.

Företagets plan för en börsintroduktion tillkännagavs i början av 2012. Under 2016 har arbetet för denna utveckling fortskridit, som en del av företagets strategi för framtida tillväxt, inklusive pågående samtal med finansiella rådgivare. Detta har också framgått av bokslutskommunikén för 2015 och rapporten för kvartal 1, 2016.

För mer information vänligen kontakta:
Harald Schulz, vd och koncernchef, ÅR Packaging, telefon +49 6192 406 100
Stina Thorman, IR-manager, ÅR Packaging, telefon +46 70 9128261

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ÅR Packaging Group AB ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 maj 2016 kl. 10:45.

ÅR Packaging
ÅR Packaging är ett av Europas ledande förpackningsföretag med en omsättning på ca 560 miljoner euro (proforma 2015) och 2 200 medarbetare på 17 fabriker i nio länder. Huvudkontoret ligger i Lund. ÅR Packaging bildades 2011 som ett samgående mellan Å&R Carton, ett av Europas ledande företag inom kartongförpackningar, och Flextrus, ett ledande företag i norra Europa inom flexibla förpackningsmaterial. Koncernen skapar värde för sina kunder med en bred produktportfölj och stort förpackningskunnande. ÅR Packaging har som mål att växa både organiskt och genom uppköp.
www.ar-packaging.com

HUG#2012613