KORJAUS: Hovioikeus hylkäsi käräjäoikeuden päätöksen väylämaksukanteessa

Helsinki, Suomi, 2016-08-08 15:46 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Finnlines Oyj                                          Pörssitiedote 8.8.2016 klo 16.45

KORJAUS: HOVIOIKEUS HYLKÄSI KÄRÄJÄOIKEUDEN PÄÄTÖKSEN VÄYLÄMAKSUKANTEESSA

KORJAUS: Hovioikeus katsoo, että Finnlinesin vaateet ovat vanhentuneet.

Hovioikeus on tänään antamassaan tuomiossa hylännyt Helsingin käräjäoikeuden 27.2.2015 antaman päätöksen Finnlinesin ja Suomen valtion välisessä väylämaksukanteessa. Hovioikeus katsoo, että Finnlinesin vaateet ovat vanhentuneet. Yhtiö harkitsee valitusluvan hakemista korkeimmalta oikeudelta.

Finnlinesin mukaan 1.1.2006 asti voimassa olleet väylämaksulait eivät olleet EU-lainsäädännön mukaisia ja yhtiöltä on veloitettu liikaa väylämaksuja vuosina 2001-2004. Helsingin käräjäoikeus tuomitsi valtion palauttamaan Finnlines Oyj:lle liikaa perittyjä väylämaksuja vuosilta 2001-2004 yhteensä noin 17,0 miljoonaa euroa sisältäen korot.

Lisätietoja: Tapani Voionmaa, Lakiasiainjohtaja, puh. +358 50 565 5207

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld                                  Tapani Voionmaa
Talous- ja rahoitusjohtaja                        Lakiasiainjohtaja

www.finnlines.com

Finnlines on yksi Itämeren ja Pohjanmeren johtavista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä ja on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista ro-ro varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan ja Pohjois- ja Etelä-Amerikan välillä.

www.finnlines.com