NASDAQ HELSINGIN LISTAUSKOMITEA ON TEHNYT PÄÄTÖKSEN BIOTIE THERAPIES OYJ:N OSAKKEIDEN POISTAMISESTA PÖRSSILISTALTA

BIOTIE THERAPIES OYJ                    PÖRSSITIEDOTE                          25.8.2016 klo 14.15

Nasdaq Helsinki Oy:n ("Helsingin Pörssi") listauskomitea on tänään 25.8.2016 päättänyt poistaa Biotie Therapies Oyj:n (Nasdaq Helsinki: BTH1V) ("Biotie") osakkeet Helsingin Pörssin pörssilistalta sekä lopettaa julkisen kaupankäynnin osakkeilla sen jälkeen kun omistusoikeus kaikkiin liikkeeseen laskettuihin ja ulkona oleviin Biotien osakkeisiin on siirtynyt Acorda Therapeutics, Inc.:lle (Nasdaq: ACOR) ("Acorda") osakeyhtiölain mukaisessa lunastusmenettelyssä.

Listauskomitean päätös perustuu Biotien 18.8.2016 listauskomitealle toimittamaan hakemukseen julkisen kaupankäynnin lopettamisesta Biotien osakkeella sekä osakkeen poistamisesta pörssilistalta. Hakemuksessa pyydettiin, että Biotien osakkeiden noteeraus Helsingin Pörssin pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Acorda on saanut omistusoikeuden lunastusmenettelyn kohteena oleviin Biotien osakkeisiin osakeyhtiölain mukaisesti.

Omistusoikeuden siirtymisestä Acordalle ja sitä seuraavasta kaupankäynnin päättymisestä ja Biotien osakkeiden pörssilistalta poistamisesta tiedotetaan aikanaan erillisellä pörssitiedotteella.

Turku, 25.8.2016
Biotie Therapies Oyj
Antero Kallio

Lisätietoja antaa:
Virve Nurmi, Biotie Therapies Oyj
tel. +358 2 274 8900, sähköposti: virve.nurmi@biotie.com

www.biotie.com

TIETOA BIOTIESTÄ

Biotie kehittää lääkkeitä erityisesti rappeuttaviin hermosairauksiin ja psykiatrisiin häiriöihin. Biotien lääkekehitystyö on tuonut markkinoille alkoholiriippuvuuden hoitoon tarkoitetun nalmefeenin (Selincro), joka sai EU-myyntiluvan vuonna 2013 ja jota Biotien lisenssikumppani H. Lundbeck A/S tuo parhaillaan markkinoille Euroopassa. Kehitysvaiheen hankkeita ovat Parkinsonin tautiin tarkoitettu totsadenantti, joka on Faasi 3 kehityksessä, ja lisäksi Faasissa 2 kaksi lääkekandidaattia, jotka on tarkoitettu kognitiivisten häiriöiden, mm. Parkinsonin tautiin liittyvän dementian sekä harvinaisen arpeuttavan maksasairauden (PSC) hoitoon. Biotie on osa Acorda Therapeutics Inc. konsernia ("Acorda"), ja sen muut kuin Acordan omistamat osakkeet ovat osakeyhtiölain mukaisen lunastusmenettelyn kohteena.

Katso lisätietoja osoitteesta www.biotie.com.

TIETOA ACORDASTA

Acorda Therapeutics on vuonna 1995 perustettu bioteknologiayritys, joka keskittyy kehittämään lääkkeitä, jotka parantavat neurologisista sairauksista kärsivien ihmisten elämää ja toimintaedellytyksiä.

Acordalla on toimialallaan johtava valikoima uudenlaisia neurologisia lääkkeitä, joiden kohteena on muun muassa Parkinsonin tauti, aivohalvauksen jälkeiset kävelyvaikeudet, migreeni ja MS-tauti. Acorda markkinoi kolmea FDA:n hyväksymää lääkettä, mukaan lukien AMPYRA® (dalfampridine) Extended Release Tablets, 10 mg.

Katso lisätietoja osoitteesta www.acorda.com.