Välimiesoikeus on vahvistanut Finnlines Oyj:n osakkeiden lunastushinnan

Helsinki, Suomi, 2016-08-25 16:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimeämä välimiesoikeus on tänään antanut välitystuomion Finnlines Oyj:n (”Finnlines”) vähemmistöosakkeenomistajien osakkeita koskevassa lunastusmenettelyssä. Välitystuomion mukaan Finnlinesin osakkeen lunastushinta on 18,00 euroa osakkeelta. Välitystuomiosta voi valittaa 60 päivän kuluessa välitystuomion rekisteröimisestä.

Grimaldi Group S.p.A. sai aiemmin tänään omistusoikeuden kaikkiin Finnlinesin osakkeisiin asettamalla välimiesoikeuden hyväksymän vakuuden lunastushinnan ja sille kertyvän koron maksamisesta.

Lisätietoja: Tapani Voionmaa, Lakiasiainjohtaja, puh. +358 50 565 5207

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld
Talous- ja rahoitusjohtaja
Tapani Voionmaa
Lakiasiainjohtaja

Keskeiset tiedotusvälineet

Finnlines on yksi Itämeren ja Pohjanmeren johtavista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä ja on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista ro-ro varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava "Motorways of the Sea" -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan ja Pohjois- ja Etelä-Amerikan välillä.

www.finnlines.com