Välimiesoikeus on vahvistanut NSIG Finland S.À R.L.:N lunastusoikeuden Okmetic Oyj:n osakkeisiin ja kaupankäynti yhtiön osakkeilla on keskeytetty

OKMETIC OYJ          PÖRSSITIEDOTE         4.11.2016               KLO 13.30

VÄLIMIESOIKEUS ON VAHVISTANUT NSIG FINLAND S.À R.L.:N LUNASTUSOIKEUDEN OKMETIC OYJ:N OSAKKEISIIN JA KAUPANKÄYNTI YHTIÖN OSAKKEILLA ON KESKEYTETTY

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämä välimiesoikeus on tänään vahvistanut, että NSIG Finland S.à r.l.:llä ("NSIG Finland") on oikeus lunastaa Okmetic Oyj:n ("Okmetic") vähemmistöosakkeet ja että NSIG Finlandilla on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla välimiesoikeuden hyväksymä vakuus lunastushinnan ja sille kertyvän koron maksamisesta.

Lunastusoikeuden vahvistamisen johdosta Nasdaq Helsinki Oy on keskeyttänyt kaupankäynnin Okmeticin osakkeilla tänään kello 12.57. Vakuuden asettamisesta, omistusoikeuden siirtymisestä NSIG Finlandille ja sitä seuraavasta Okmeticin osakkeiden pörssilistalta poistamisesta tiedotetaan aikanaan erillisellä pörssitiedotteella.

OKMETIC OYJ

Kai Seikku

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Kai Seikku
Puh. (09) 5028 0232, sähköposti: kai.seikku@okmetic.com

Okmetic toimittaa asiakaskohtaisesti räätälöityjä, korkean lisäarvon piikiekkoja antureiden sekä erillispuolijohteiden ja analogiapiirien valmistukseen. Okmeticin strategisena tavoitteena on kasvaa kannattavasti asiakkaiden nykyisiä ja tulevia teknologiatarpeita vastaavan tuotevalikoiman avulla. Yhtiön toimintatavassa keskeistä on olla aidosti lähellä asiakasta ja ymmärtää heidän tarpeitaan ja prosessejaan.

Maailmanlaajuinen myyntiverkosto, laaja korkean lisäarvon tuotteiden portfolio, kiteenkasvatusosaaminen, pitkäaikaiset tuotekehityshankkeet sekä tehokas ja joustava tuotanto luovat edellytykset strategisten tavoitteiden saavuttamiselle. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa, missä myös valmistetaan valtaosa yhtiön piikiekoista. Oman valmistuksen lisäksi yhtiöllä on sopimusvalmistusta Japanissa ja Kiinassa. Okmetic on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella OKM1V. Lisätietoja yhtiöstä saa kotisivuilta: www.okmetic.com.

NSIG on yksityinen osakeyhtiö, jonka toiminta on järjestetty Kiinan kansantasavallan lakien mukaisesti. NSIG:n rekisteröity toimipaikka on Shanghaissa, Kiinassa.

Vuonna 2015 perustettu NSIG on Kiinassa sijaitseva holding-yhtymä, joka investoi ja kehittää puolijohdemateriaaleja ja -laitteita teollisuudelle ja sen rekisteröity pääoma on RMB 2 miljardia (noin 272 miljoonaa euroa). NSIG:n tavoitteena on luoda merkittävä teollinen toimija kansainväliselle puolijohdealalle (erityisesti pii ja sen ekosysteemit) sekä kotimaisten Kiinaan suuntautuvien investointien että ulkomaille suuntautuvien yrityskauppojen avulla.

Attachments:

OKMF3816_lunastusoikeuden vahvistaminen.pdf