Spondan organisaatio uudistuu ja johtoryhmään tulee muutoksia

Sponda Oyj       Pörssitiedote       21.11.2016 klo 9:00

Spondan organisaatio uudistuu ja johtoryhmään tulee muutoksia

Spondan organisaatio uudistuu ja johtoryhmän kokoonpanoon tulee muutoksia 1.1.2017 alkaen.

Sponda on vuodesta 2013 alkaen yksinkertaistanut kiinteistösalkkuaan ja keskittyy nyt toimisto- ja kauppakeskuskiinteistöihin Helsingissä ja Tampereella. Spondan strategian toteuttamisessa kiinteistömyynneillä ja –ostoilla on tärkeä rooli. Uusi organisaatiorakenne on luonnollinen jatke strategian toteuttamiselle ja vastaa paremmin nykyistä liiketoimintaa.

UUDET LIIKETOIMINTAYKSIKÖT

Uudessa organisaatiossa on neljä liiketoimintayksikköä:

Toimistokiinteistöt
Kauppakeskukset
Kiinteistökehitys
Kiinteistösijoitukset

Uutena yksikkönä perustetaan olemassa olevan kiinteistösalkun tehostamiseksi Kiinteistösijoitukset-yksikkö, joka vastaa kiinteistöjen myynneistä ja ostoista sekä kiinteistöihin tehtävistä investoinneista ja kiinteistöjen ylläpidosta.

RAPORTOITAVAT SEGMENTIT

Organisaatiomuutosten myötä myös taloudellinen raportointi muuttuu. Jatkossa raportoitavat segmentit ovat:

Toimistokiinteistöt
Kauppakeskukset
Kiinteistökehitys
Ei-strateginen omaisuus
Muut

Ei-strateginen omaisuus -segmenttiin sisältyy jäljellä olevat logistiikkakiinteistöt ja kiinteistöt Venäjällä sekä nykyinen Kiinteistösijoitusyhtiöt-segmentti. Venäjän kiinteistöomaisuudesta vastaa edelleen Sirpa Sara-aho.

Muut-segmenttiin sisältyy konsernin liiketoiminnoille kohdistamattomat kulut.

Uuden raportointimallin mukaisesti ensimmäisen kerran raportoidaan tammi-maaliskuun osavuosikatsauksessa 5.5.2017. Segmenttien vertailutiedot julkaistaan ennen osavuosikatsausta.

NIMITYKSET JOHTORYHMÄSSÄ

Joona Reunanen, 37 vuotta, on nimitetty Toimistokiinteistöt-liiketoimintayksikön liiketoimintajohtajaksi 1.1.2017 alkaen. Reunanen siirtyy tehtävään Helsingin ydinkeskustan toimistokiinteistöjen aluepäällikön tehtävästä. Hän on ollut Spondan palveluksessa 9 vuotta.

Henrik Stadigh, 33 vuotta, on nimitetty Kauppakeskukset-liiketoimintayksikön liiketoimintajohtajaksi 1.1.2017 alkaen. Stadigh siirtyy tehtävään Kauppakeskukset-segmentin johtajan tehtävästä. Hän on ollut Spondan palveluksessa 9 vuotta.

Kiinteistösijoitukset-liiketoimintayksikön johtoon on nimitetty Ossi Hynynen, joka siirtyy tehtävään nykyisen Sijoituskiinteistöt-yksikön johdosta.

SPONDAN JOHTORYHMÄ 1.1.2017 ALKAEN

Kari Inkinen, toimitusjohtaja
Pia Arrhenius, yrityssuunnittelu- ja sijoittajasuhdejohtaja
Ossi Hynynen, CIO
Niklas Nylander, talous- ja rahoitusjohtaja
Joona Reunanen, liiketoimintajohtaja, Toimistokiinteistöt
Henrik Stadigh, liiketoimintajohtaja, Kauppakeskukset
Veli-Pekka Tanhuanpää, liiketoimintajohtaja, Kiinteistökehitys

Kaikki johtoryhmän jäsenet raportoivat tehtävissään toimitusjohtaja Kari Inkiselle.

Sponda Oyj

Lisätietoja: Kari Inkinen, toimitusjohtaja, puh. 0400 402 653

Sponda Oyj on Suomen suurimpien kaupunkien toimitilakiinteistöihin erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö. Spondan toiminta-ajatuksena on omistaa, vuokrata ja kehittää toimistotiloja, liiketiloja ja kauppakeskuksia toimintaympäristöiksi, jotka luovat edellytykset asiakkaiden menestykselle. Spondan sijoituskiinteistöjen käypä arvo on noin 3,7 miljardia euroa ja vuokrattava pinta-ala noin 1,2 miljoonaa neliömetriä.

Liitteet:

Uusien johtoryhmän jäsenten CV:t ja kuvat

Henrik_Stadigh.jpg CV_HenrikStadigh.pdf Joona_Reunanen.jpg CV_JoonaReunanen.pdf