Niklas Enmark ny CFO i Momentum Group

Niklas Enmark har utsetts till ny CFO & vVD i rörelsesegmentet Momentum Group inom B&B TOOLS-koncernen och kommer att tillträda denna befattning senast under maj 2017.

Niklas Enmark är 44 år och har mångårig erfarenhet som CFO, bland annat från det börsnoterade teknikhandelsbolaget Lagercrantz Group. Niklas kommer närmast från rollen som CFO och tillförordnad VD för Axel Johnson International.

"Niklas erfarenhet av ekonomi- och finansfrågor, förvärv och utveckling av framgångs­rika nischbolag inom bland annat teknikhandel kommer att vara en stor tillgång för Momentum Group”, säger Ulf Lilius, VD & koncernchef i B&B TOOLS och ansvarig för rörelsesegmentet Momentum Group. ”Niklas kommer med sin breda kompetens att kunna bidra positivt till Momentum Groups fortsatta utveckling och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom.”

Efter den planerade uppdelningen av B&B TOOLS-koncernen i två separata börsbolag under 2017 kommer Niklas att fortsätta som CFO & vVD i det blivande Momentum Group.

Stockholm den 25 november 2016

B&B TOOLS AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Ulf Lilius, VD & koncernchef, B&B TOOLS AB, telefon 010-454 77 00

Mats Karlqvist, Ansvarig – Investor Relations, B&B TOOLS AB, telefon 070-660 31 32

Informationen lämnades för offentliggörande den 25 november 2016 kl. 08:00 CET.

161125 B&B TOOLS PR Ny CFO för Momentum Group Sv.pdf