Aino Health AB (publ): Aino Healths strategiska partner Kunnan Taitoa skriver större avtal med Kouvola

PRESSINFORMATION

27 februari 2017

Aino Healths strategiska partner Kunnan Taitoa skriver större avtal med Kouvola

Aino Health strategiska partner Kunnan Taitoa har tecknat sitt första stora avtal för Aino HealthManager med staden Kouvola i Finland. Som resultat kommer Aino Healths molnbaserade tjänst ge värdefulla insikter om frånvaro som leder till en bättre förebyggande hälsovård för stadens anställda.

Som annonserat i början av februari 2017 har Aino Health vunnit uppdraget att till Kunnan Taitoa, den ledande leverantören av ekonomiska system, inköp och HR-tjänster till den finska offentliga sektorn, leverera den molnbaserade tjänsten Aino HealthManager. Som resultat av detta samarbete och partnerskap har nu ett första kontrakt tecknats med staden Kouvola.

I avtalet med Kouvola ingår Aino Healths molnbaserade tjänst HealthManager inklusive integrerade tjänster för företagshälsovård och pensionsfonder. Kontraktet omfattar även Aino Analytics som ger omedelbar översyn av vårdleverantörers reaktionstider, frånvarotal och andra processer relaterade till hälsa, välbefinnande och säkerhet. Det gör det enkelt för Kouvola att allmänt förbättra produktivitet samt effektivitet inom hälsovård.

"Vi har ett ökande behov av förebyggande hälsovård och Aino Health och Kunnan Taitoa erbjuder en utmärkt lösning för Kouvola. Vårt uppdrag är att stödja våra 5800 anställda genom att erbjuda ett komplett paket för deras välbefinnande och arbetsförmåga under sin anställning hos oss ", säger Päivi Karhu, Kouvolas personaldirektör.

"Efter att staden Kouvola genomfört en lyckad pilot med Aino HealthManager känns det bra att vi nu kan gå vidare med full fart i vårt samarbete", säger Sari Kujala, utvecklingsdirektör vid Kunnan Taitoa.

"Detta är en mycket viktig start för vår strategiska partner Kunnan Taitoa och jag är mycket glad över detta avtal mellan Kunnan Taitoa och staden Kouvola", säger Jyrki Eklund, vd för Aino Health.

Aino Healths ledning har beslutat att inte offentliggörande värdet på kontraktet då det med stor sannolikhet kan skada bolagets konkurrenskraft så inga detaljerade uppgifter om avtalet kommer tillkännages.

Denna information är sådan information som Aino Health AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 februari, 2017 kl. 08:30 CET.

För mer information kontakta:

Jyrki Eklund, CEO Aino Health
Telefon:          +358 40 042 4221
E-mail:            jyrki.eklund@ainohealth.com

Markku Pitkänen, Country Manager Aino Health Finland
Telefon:          +358 40 838 1587
E-mail:            markku.pitkanen@ainohealth.com

www.ainohealth.com

Om Aino Health

Aino Health är den ledande leverantören av lösningar inom Corporate Health Management och är för privata och offentliga organisationer vad läkare är för människor. Företagets kompletta system av IT-baserade tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet.

Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq Stockholm First North (Ticker: AINO) med Erik Penser Bank som Certified Adviser.