Dtex Systems gekozen door Vrije Universiteit Amsterdam ter bescherming tegen bedreigingen van binnenuit

Toonaangevende onderzoeksuniversiteit gebruikt intelligente informatie-oplossing voor beveiliging van cruciale IT-systemen.

DEN HAAG, NEDERLAND en SAN JOSE, CALIFORNIË, VERENIGDE STATEN--(Marketwired - Jun 20, 2017) - DtexSystems, een leider op het gebied van informatie over gebruikersgedrag en de detectie van interne bedreigingen, heeft vandaag aangekondigd dat de Vrije Universiteit Amsterdam (VU Amsterdam) het vlaggenschipplatform van het bedrijf heeft gekozen om gevoelige gegevens binnen de IT-infrastructuur van de universiteit te beschermen tegen bedreigingen van binnenuit. Als een van de grootste universiteiten in Nederland kent de VU Amsterdam het vitale belang dat informatie over gebruikersgedrag kan spelen in moderne cyberbeveiliging. De universiteit streeft ernaar om organisaties niet alleen tegen de hacker van buitenaf te beschermen, maar ook tegen kwetsbaarheden in het netwerk die worden gecreëerd door de onwetendheid van studenten en medewerkers die het netwerk regelmatig gebruiken.

"Cyberbedreigingen zijn een bron van zorg voor alle organisaties. We verwachten dat het aantal aanvallen tegen openbare universiteiten blijft stijgen tenzij bestuurders proactief stappen ondernemen om deze aanvallen beter te identificeren en er tegen op te treden," zegt Christy Wyatt, CEO van Dtex Systems. "Daarom is het van cruciaal belang dat alle universiteiten het gedrag van hun gebruikers kunnen bekijken op een punt dat het dichtst bij de gebruiker ligt: het eindpunt. Zonder deze zichtbaarheid liggen beheerders altijd een stap achter en zijn ze niet in staat om het nalatige gedrag op te sporen dat gebruikers en hun netwerken bedreigt. "

Door de implementatie van Dtex kan de VU Amsterdam potentiële bedreigingen identificeren en hier tegen optreden voordat men materiële schade ondervindt en zonder de functionaliteit van een open IT-infrastructuur in gevaar te brengen. Hierdoor kunnen studenten en medewerkers hun werkzaamheden efficiënt en effectief blijven uitvoeren. Met de meest uitgebreide bibliotheek in de sector, met duizenden bekende gebruikersgedragspatronen, aangevuld met geavanceerde risicomodellen en gecombineerd met risicoscores, kan het Dtex Advanced User Behavior Intelligence Platform abnormaal gebruikersgedrag en contextuele inzichten identificeren die informatie over te nemen acties bieden.

Om de privacy van de gebruikers en de volledige naleving van de strengste regelgeving te waarborgen, worden de metadata verzameld met behulp van Dtex's ultralichtgewichte gegevensverzamelingsmethode. Deze methode anonimiseert en verwijderd alle identificatiegegevens. Zodra er bedreigingen worden geïdentificeerd, kan de VU Amsterdam besluiten de gegevens te 'de-anonimiseren', de bron van de bedreiging nauwkeurig vast te stellen en zo nodig voldoende informatie te verstrekken om maatregelen te treffen tegen de dader, zonder de mogelijkheden van de IT-omgeving te beperken door de functionaliteit te "vergrendelen en blokkeren".

"We zijn er enthousiast over om de VU Amsterdam als een belangrijke klant in Nederland te mogen verwelkomen", zegt Olav van Haren, Sales Director, Benelux bij Dtex Systems. "Door deze beschermende stap tegen cyberbedreigingen te nemen, laat de universiteit zien een innovatieve IT-speler te zijn. We kijken uit naar samenwerking met de universitaire ambtenaren bij het implementeren van onze oplossing waarbij we een open omgeving waarborgen, terwijl we de juiste maatregelen treffen om aanvaardbaar gebruik te verifiëren."

Bezoek https://dtexsystems.com/contact-us/ om contact op te nemen met Dtex voor implementaties in Den Haag. Directe vragen kunt u richten aan Olav van Haren, Sales Director, Benelux.

Over Dtex Systems
Dtex Systems wapent bedrijven over de hele wereld met revolutionaire technologie als bescherming tegen bedreigingen van gebruikers, gegevensinbreuken en infiltratie van buitenaf. Als de enige oplossing die ongeëvenaarde eindpunt-zichtbaarheid combineert met geavanceerde analyses, kan Dtex bedreigingen met een grotere precisie opsporen dan traditionele beveiligingsmethoden zonder de gebruikersproductiviteit negatief te beïnvloeden. Bezoek voor meer informatie www.dtexsystems.com.

Contact informatie:

Contactpersoon voor de media:
Erika Kamholz
Bhava Communications voor Dtex Systems