Oriola myy Baltian liiketoiminnot toimivalle johdolle

Oriola Oyj lehdistötiedote 14.8.2017 klo 09:00

Oriola myy Baltian liiketoiminnot toimivalle johdolle

Oriola on allekirjoittanut sopimuksen Baltian liiketoimintojen myynnistä yritysten toimivalle johdolle (SIA Oribalt Group). Oriolan Baltian liiketoiminnot muodostuvat seuraavista tytäryhtiöistä: AS Oriola, Oriola Estonia Oü, SIA Oriola Riga, SIA Panpharmacy ja UAB Oriola Vilnius. Baltian liiketoimintojen liikevaihto vuonna 2016 oli 54 miljoonaa euroa, oikaistu liikevoitto 1,2 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 160. Tavoitteena on saattaa kauppa päätökseen vuoden 2017 kolmannen kvartaalin loppuun mennessä.

"Haluamme keskittyä liiketoimintamme kehittämiseen Suomessa ja Ruotsissa, missä näemme paljon kasvumahdollisuuksia ja olemme käynnistäneet laajoja kehityshankkeita. Olemme päättäneet strategiamme mukaisesti myydä Baltian liiketoiminnot yritysten toimivalle johdolle. Oriola yhdistää terveysalan toimijat ja kuluttajat ainutlaatuisella tavalla Pohjoismaissa. Tarjoamme erinomaista palvelua turvallisesti ja asiakasystävällisesti", sanoo Oriolan varatoimitusjohtaja ja Palvelut-liiketoiminta-alueen johtaja Kimmo Virtanen.

"Olemme erittäin iloisia yrityskaupasta. Ostajaryhmällämme on useiden vuosien kokemus Baltian liiketoimintojen johtamisesta ja olemme innoissamme saadessamme jatkaa liiketoimintojen kehittämistä omistajina. Meille on jatkossakin tärkeintä palveluiden korkea laatu sekä liiketoiminnan pitkäjänteinen kehittäminen", kertoo Pekka Ruokanen, SIA Oribalt Groupin johtaja.

Lisätietoja:
Leena Salomaa
viestintäpäällikkö, Oriola Oyj
sähköposti: leena.salomaa@oriola.com

Julkaisija:
Oriola Oyj
Orionintie 5
www.oriola.com

Oriola
Oriola on suomalainen pörssiyhtiö, joka toimii lääkkeiden ja terveys- ja hyvinvointituotteiden vähittäis- ja tukkukaupassa. Oriolalla on vahva asema Ruotsin ja Suomen lääkemarkkinoilla. Edistämme ihmisten hyvinvointia varmistamalla, että lääkkeet ja terveydenhuollon kuluttajatuotteet ja palvelut toimitetaan turvallisesti ja tehokkaasti asiakkaillemme. Oriolan liikevaihto on 1,6 miljardia euroa, yhtiöllä on noin 2800 työntekijää ja 325 apteekkia Ruotsissa. Yhtiön pääkonttori on Espoossa. www.oriola.com