Hemcheck Sweden AB: Ny produktchef på hemCheck

Ny produktchef på hemCheck

Hemcheck Sweden AB (publ) meddelar idag att bolaget har anställt Eva-Lotta Palm som produktchef från och med den 21 augusti. Eva-Lotta har lång och gedigen erfarenhet av produktframtagning och kvalitetsarbete inom läkemedelsindustrin. Med sig i grunden har hon en magisterexamen i kemi.

Eva-Lotta Palm har många års erfarenhet från läkemedelsindustrin. Hon har bland annat arbetat i tio år på Cambrex där hon var anställd som analytisk kemist och tog fram nya läkemedel. Hon ska ansvara för hemChecks produkter på marknaden och ingå i utvecklingsteamet. Tack vare att Eva-Lotta arbetat mycket med kundkontakter vet hon vad det innebär att sätta kundens behov i fokus och implementera det i läkemedelsindustrins strikt reglerade system.

• Vi är glada över att ha rekryterat en så erfaren kollega till teamet. Med sin breda kunskap och bakgrund passar Eva-Lotta perfekt hos oss när vi nu går från utvecklingsskedet till att lansera en produkt på marknaden. Tack vare hennes stora erfarenhet av kvalitetsarbete blir hon också en viktig resurs inför kommande ce-märkning, säger Annelie Brolinson, vd på hemCheck.

Eva-Lotta har en gedigen bakgrund inom kvalitetsarbete och hon kommer ha en övergripande roll i regulatoriska processer.

• Jag ser mycket fram emot att implementera mina erfarenheter från ett stort bolag i en strikt reglerad bransch. Jag tror att jag kan fylla en viktig funktion när vi ska ta ett litet bolag ut i världen, säger Eva-Lotta.

Om hemCheck

Hemcheck Sweden AB (publ) utvecklar och kommersialiserar ett unikt produktkoncept Helge(TM) för patientnära detektion av hemolys. Hemolys, trasiga röda blodkroppar, är den vanligaste orsaken till att blodprov inte kan analyseras. Detta leder till sämre vård, risker för patienter och höga kostnader för samhället. Helge(TM) detekterar hemolyserade blodprover i direkt anslutning till provtagningen och bidrar därmed till en förbättrad vård för patienter över hela världen. hemChecks huvudkontor finns i Karlstad, Sverige.

Hemcheck Sweden AB (publ)
Annelie Brolinson, VD
E-post: annelie.brolinson@hemcheck.com

Universitetsgatan 2