INVESTORS HOUSE OYJ:N YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET 11.9.2017

Investors House Oyj

INVESTORS HOUSE OYJ:N YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Investors House Oyj:n ylimääräisessä yhtiökokouksessa, joka pidettiin 11.9.2017 Helsingissä, tehtiin seuraavat päätökset:

Hallituksen valtuuttaminen päättämään osakeannista

Päätettiin hallituksen ehdotuksen mukaisesti valtuuttaa hallitus päättämään yhdestä tai useammasta osakeannista, joissa annetaan yhtiön uusia osakkeita. Valtuutuksen perusteella annettavat uudet osakkeet voidaan antaa yhtiön 21.8.2017 julkistaman Orava Asuntorahasto Oyj:n osakekantaa koskevan vaihtotarjouksen toteuttamiseksi ja valtuutus sisältää siten oikeuden päättää osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamisesta.

Kutakin Orava Asuntorahasto Oyj:n kolmea (3) osaketta tai kolmea (3) osakkeeseen oikeuttavaa erityistä oikeutta vastaan Investors House Oyj voi antaa kaksi (2) yhtiön uutta osaketta ja lisäksi 0,21 euron käteisvastikkeen kutakin Orava Asuntorahasto Oyj:n osaketta tai osakkeeseen oikeuttavaa erityistä oikeutta kohti.

Tarjousvastike sisältää noin 22,1 % preemion verrattuna Orava Asuntorahasto Oyj:n osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettuun keskikurssiin (4,20 euroa) vertailujaksolla 19.7.–18.8.2017. Yhtiön osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettu keskikurssi samalla vertailujaksolla oli 7,38 euroa.

Hallituksella on oikeus muuttaa vaihtosuhdetta tai käteisvastiketta, mikäli hallitus katsoo sen yhtiön kaikkien osakkeenomistajien edun mukaiseksi.

Valtuutuksen perusteella voidaan antaa enintään 10 000 000 yhtiön uutta osaketta. Valtuutus oikeuttaa hallituksen päättämään kaikista muista osakeannin ehdoista.

Valtuutus on voimassa 10.9.2022 saakka. Valtuutuksella ei kumota aikaisempia 28.9.2015 ja 29.5.2017 päätettyjä osakeantivaltuutuksia.

Osakeanti

Päätettiin hallituksen ehdotuksen mukaisesti seuraavasta osakeannista:

1. ANNETTAVAT OSAKKEET

Osakeannissa annetaan enintään 333 332 yhtiön uutta osaketta.

2. MERKINTÄOIKEUS

Osakkeet tarjotaan suunnatussa osakeannissa Royal House Oy:lle, Core Capital Oy:lle ja Mikael Grönroosille osakeyhtiölain 9 luvun 3 §:n mukaisesta osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen seuraavasti:

Merkitsijä Merkittävien osakkeiden määrä enintään, kpl Merkintöjen kokonaishinta, enintään, EUR
Royal House Oy 272 108 2.008.157,04
Core Capital Oy 20 408 150.611,04
Mikael Grönroos 40 816 301.222,08
YHTENSÄ 333 332 2.459.990,16

Osakeannin tarkoituksena on rahoittaa yhtiön 21.8.2017 julkistaman yhtiön tulevaisuuden kannalta merkittävän Orava Asuntorahasto Oyj:n osakkeisiin kohdistuvan vaihtotarjouksen (jäljempänä ”Vaihtotarjous”) toteuttaminen ja mahdollistaa yhtiön strategian mukainen kasvu. Vaihtotarjouksen julkistaminen edellyttää, että yhtiöllä on riittävä varmuus Vaihtotarjouksessa tarjottavan käteisvastikkeen rahoittamisesta, minkä vuoksi yhtiön on täytynyt kerätä etukäteen sitovia merkintäsitoumuksia Vaihtotarjouksen tekemiseksi. Tämä on osakeyhtiölain 9 luvun 4 § 1 momentissa tarkoitettu yhtiön kannalta painava taloudellinen syy osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiseen.

3. MERKINTÄHINTA JA SEN KIRJAAMINEN TASEESEEN

Osakkeiden merkintähinta on 7,38 euroa osakkeelta. Osakkeen merkintähinta perustuu yhtiön osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettuun keskikurssiin (7,38 euroa) vertailujaksolla 19.7–18.8.2017. Merkintähinta merkitään sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

4. OSAKKEIDEN MERKINTÄAIKA JA MERKINTÖJEN HYVÄKSYMINEN

Osakkeiden merkintäaika alkaa heti ja päättyy 12.10.2017. Hallituksella on oikeus pidentää merkintäaikaa. Osakkeet merkitään tekemällä osakemerkintä erilliseen merkintälistaan yhtiön konttorissa osoitteessa Mannerheimintie 168 B, Helsinki.

Hallitus voi harkintansa mukaan hylätä merkinnät kokonaan tai osittain.

Hallitus vahvistaa merkintöjen hyväksymisen, kun Vaihtotarjouksen edellyttämän käteisvastikkeen lopullinen määrä on yhtiön tiedossa.

Yhtiö ilmoittaa merkintöjen kokonaisesta tai osittaisesta hyväksymisestä tai hylkäämisestä merkitsijöille viipymättä hallituksen päätöksen jälkeen.

5. OSAKKEIDEN MAKSUAIKA

Osakkeiden merkintähinta on maksettava viimeistään 12.10.2017 yhtiön antamien ohjeiden mukaisesti. Yhtiön hallituksella on oikeus pidentää osakkeiden maksuaikaa. Yhtiön hallituksella on oikeus vaatia merkitsijää maksamaan osakkeet ennen maksuajan päättymistä.

Mikäli merkintöjä ei joltakin osin hyväksytä, mutta merkitsijä on jo maksanut merkintähinnan, yhtiö palauttaa merkitsijälle tämän liikaa suorittaman merkintähinnan viipymättä. Palautettavalle määrälle ei makseta korkoa.

6. OIKEUS OSINKOON JA MUUT OIKEUDET

Osakkeet tuottavat oikeuden osinkoon ja muut osakkeenomistajan oikeudet osakkeiden kaupparekisteriin merkitsemisestä lukien.

7. OSAKKEIDEN KIRJAAMINEN ARVO-OSUUSTILILLE JA KAUPANKÄYNTI OSAKKEILLA

Osakeannissa merkityt osakkeet lasketaan liikkeeseen arvo-osuuksina Euroclear Finland Oy:n ylläpitämässä arvo-osuusjärjestelmässä ja kirjataan merkitsijän arvo-osuustilille osakkeiden tultua rekisteröidyiksi kaupparekisteriin ja haetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle samanlajisina yhtiön muiden osakkeiden kanssa arviolta 20.10.2017.

8. MUUT SEIKAT

Osakeantiin liittyvistä muista seikoista ja käytännön toimenpiteistä päättää yhtiön hallitus.

Päätökset olivat yksimielisiä. Ylimääräisen yhtiökokouksen pöytäkirja on viimeistään 25.9.2017 nähtävillä yhtiön internetsivuilla.

Helsinki 11.9.2017

Investors House Oyj