INVESTORS HOUSE OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1-9/2017

Investors House Oyj                                                                                                        Osavuosikatsaus 1-9/2017

Julkaistavissa 6.11.2017 klo 9.30

INVESTORS HOUSE OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1-9/2017

Investors House on kiinteistösijoitusyhtiö, joka tarjoaa sijoittajalle mahdollisuuden suoraan sijoittamiseen ilman välikäsiä.

YHTEENVETO VUOSINELJÄNNEKSELTÄ 7-9/2017 (VERTAILUKAUSI 7-9/2016)

Katsauskaudella oli kaksi painopistettä: perusliiketoiminnan kehittäminen ja  Orava Asuntorahaston koko osakekantaa koskevan julkisen vapaaehtoisen ostotarjouksen (’Vaihtotarjous’) tekeminen.  Perusliiketoiminnan osalta liikevaihto kasvoi  158 % ja katsauskauden tulos 99 %. Operatiivinen tulos (EPRA) parani 114 %. Vaihtotarjouksen tulos julkistettiin katsauskauden päättymisen jälkeen 17.10.2017.

YHTEENVETO KAUDELTA 1-9/2017 (VERTAILUKAUSI 1-9/2016)

Liikevaihto kasvoi 105 % ollen 4.491 t€ (2.192 t€). Katsauskauden tulos parani 61 % ollen 3.003 t€ (1.867 t€). Perusliiketoiminnan kassavirrallista tulosta kuvaava operatiivinen tulos (EPRA) parani 66 % ollen 1.220 t€ (735 t€). Osakekohtainen nettovarallisuus kasvoi ollen 7,52 € (6,41 €). Omavaraisuusaste laski hieman ollen kuitenkin hyvällä tasolla 49,1 % (52,1 %)

TOIMITUSJOHTAJA PETRI ROININEN:

’’Kolmas kvartaali oli poikkeuksellinen. Sitä sävyttivät positiivinen tulosvaroitus, viime vuoden kolmanteen kvartaaliin verrattuna yli kaksinkertainen operatiivinen tulos sekä Vaihtotarjous kaikista Oravan osakkeista. Liikevaihto ja liikevoitto kasvoivat selvästi sekä Kiinteistöt- että Management-segmenteillä. Olemme kolmen vuoden ajan panostaneet kiinteistöliiketoiminnan perusasioihin ja tämä työ alkaa tuottaa tulosta.’’

OHJEISTUS

Investors House antaa ohjeistuksen koskien operatiivista tulosta (EPRA). Yhtiö toistaa 7.8.2017 annetun ohjeistuksen ja arvioi, että operatiivinen tulos (EPRA) paranee merkittävästi vuonna 2017 edellisvuoteen verrattuna.

YHTEENVETOTAULUKKO

Yhteenveto 7-9/2017 7-9/2016 Muutos-% 1-9/2017 1-9/2016 Muutos-%

Liikevaihto, t€ 1967 763 158 % 4491 2192 105 %
Katsauskauden tulos, t€ 400 201 99 % 3003 1867 61 %
Omavaraisuusaste, % 49,1 52,1 -6 % 49,1 52,1 -6 %
Operatiivinen tulos (EPRA), t€ 562 263 114 % 1220 735 66 %
Nettovarallisuus/osake (EPRA), t€ 7,52 6,41 17 % 7,52 6,41 17 %

Tiedotustilaisuus

Sijoittajille, analyytikoille ja medialle tarkoitettu osavuosikatsausta koskeva tiedotustilaisuus pidetään maanantaina 6.11.2017 klo 13 Helsingin Pörssitalolla, Fabianinkatu 14. Sisäänkäynti Nasdaq Helsingin kautta. Tilaisuudessa yhtiön toimitusjohtaja esittelee osavuosikatsauksen ja vastaa kysymyksiin.

Helsinki 6.11.2017

Investors House Oyj