Sparbanken Västra Mälardalen: Sparbanken ny ägare i Portfolio Försäkra

Sparbanken Västra Mälardalen blir ny ägare i Portfolio Försäkra. "Vi förvärvar hälften av bolaget per den 1 januari 2018, från Sparbanken Rekarne", förklarar Mikael Bohman, VD på Sparbanken Västra Mälardalen.

Portfolio Försäkra är förmedlare av försäkringar och erbjuder skräddarsydd och kvalificerad rådgivning utifrån kundernas specifika behov.

- Portfolios mål är att förenkla kundens vardag, att erbjuda bra och trygga placerings- och försäkringslösningar för företag och privatpersoner, med kundens unika behov och förutsättningar som utgångspunkt, säger Mikael Bohman.

Portfolio bistår även med stöd vid generationsskiften och pensionsanalyser, och samarbetar med flertalet av de svenska försäkrings- och fondbolagen, och även med ett antal utländska försäkringsbolag.

- Vi är mycket nöjda med förvärvet, och ser fram emot ett gott samarbete med Portfolio Försäkra och Sparbanken Rekarne. Genom samarbetet kompletterar och förstärker vi kompetens och resurser inom vårt försäkrings- och trygghetserbjudande till kunderna, fortsätter Mikael Bohman.

- Denna lösning, med två starka sparbanker som ägare, kommer att medföra synergieffekter som gör att vi kan förbättra vår service till kunderna. Dessutom kommer Portfolio från årsskiftet att kunna erbjuda högkvalitativa försäkringslösningar till kundgrupper utanför vårt nuvarande upptagningsområde, kommenterar Mats Bengtsson, VD på Sparbanken Rekarne.

Mikael Bohman, VD
Telefon 0221-344 58
Mobil 070-556 52 35
E-post mikael.bohman@sparbankenvm.se

Fakta om Portfolio Försäkra AB

Portfolio Försäkra AB startade 1990 och är sedan 2014 ett dotterbolag till Sparbanken Rekarne AB. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och har tillstånd att bedriva försäkringsförmedling i samtliga försäkringsklasser, förmedling av fondandelar, samt förmedling av olycksfall- och sjukförsäkringar. För mer information om Portfolio Försäkra besök www.portfolioforsakra.se

Fakta om Sparbanken Rekarne

Sparbanken Rekarne är ett bankaktiebolag med säte i Eskilstuna och verksamhet i Eskilstuna och Strängnäs kommun. Sparbanken Rekarne ägs till hälften av den lokala Sparbanksstiftelsen Rekarne och till hälften av Swedbank. Banken och stiftelsens sociala ansvarstagande är tydligt genom att årligen dela med sig av vinsten genom investeringar för lokal utveckling.

Sparbanken Rekarne har ca 100 anställda vid kontoren i Eskilstuna, Strängnäs och Mariefred. Vår framgång baseras på att låta pengarna stanna kvar och göra nytta på våra orter. För mer information om Sparbanken Rekarne besök www.sparbankenrekarne.se

Fakta om Sparbanken Västra Mälardalen

Sparbanken Västra Mälardalen är en äkta Sparbank. Det innebär bland annat att vi inte har några aktieägare. Istället har vi en idé som går ut på att varenda krona som våra kunder sparar hos oss ska stanna kvar i det lokala ekonomiska kretsloppet och främja Västra Mälardalens utveckling. Och de pengar vi tjänar ska komma till nytta för alla som bor och verkar här i trakterna.

Sparbanken Västra Mälardalen har ca 100 anställda vid fyra kontor i Köping, Arboga, Kungsör och Kolsva. För mer information om Sparbanken Västra Mälardalen besök www.sparbankenvm.se.