Muutos F-Secure Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen kokouskutsuun

F-Secure Oyj, Pörssitiedote, 12.2.2018 klo 19.45

F-Secure Oyj:n pörssitiedotteella aiemmin (9.2.2018) julkaistua yhtiökokouskutsua on päätetty muuttaa hallituksen jäsenten palkkioiden päättämistä koskevan kohdan 10 osalta.

Muutettu kohta kuuluu päivityksen jälkeen seuraavasti:

"Hallituksen vuosipalkkioiksi henkilöstövaliokunta ehdottaa seuraavaa: Hallituksen puheenjohtaja 80 000 euroa, valiokuntien puheenjohtajat 48 000 euroa ja jäsenet 38 000 euroa sekä hallituksen jäsen, joka on työsuhteessa yhtiöön, 12 667 euroa."

Muutettu yhtiökokouskutsu, joka on muilta osiltaan samansisältöinen kuin 9.2.2018 julkaistu kutsu, on kokonaisuudessaan liitetty tähän pörssitiedotteeseen.

Lisätietoja:

Tapio Pesola,
sijoittajasuhdepäällikkö, F-Secure Oyj

***************************

Kutsu F-Secure Oyj:n varsinaiseen yhtiökokoukseen

F-Secure Oyj:n osakkeenomistajat kutsutaan varsinaiseen yhtiökokoukseen, joka pidetään keskiviikkona 4.4.2018 kello 15.00 alkaen yhtiön pääkonttorissa osoitteessa Tammasaarenkatu 7, Helsinki. Kokoukseen ilmoittautuneiden vastaanottaminen ja äänestyslippujen jakaminen aloitetaan klo 14.15.

A. Yhtiökokouksessa käsiteltävät asiat

1. Kokouksen avaaminen

2. Kokouksen järjestäytyminen

3. Pöytäkirjantarkastajien ja ääntenlaskun valvojien valitseminen

4. Kokouksen laillisuuden toteaminen

5. Läsnä olevien toteaminen ja ääniluettelon vahvistaminen

6. Vuoden 2017 tilinpäätöksen, toimintakertomuksen ja tilintarkastuskertomuksen esittäminen

• Toimitusjohtajan katsaus

7. Tilinpäätöksen vahvistaminen

8. Taseen osoittaman voiton käyttäminen ja osingonmaksusta päättäminen

Hallitus ehdottaa, että tilivuodelta 2017 jaetaan osakkeenomistajille osinkoa 0,04 euroa osakkeelta. Osinkojen määrä laskettuna koko osakekannalle on yhteensä noin 6,2 milj. euroa. Emoyhtiön jakokelpoiset voittovarat ovat yhteensä 49,6 milj. euroa Osinko maksetaan osakkeenomistajille, jotka ovat osingonmaksun täsmäytyspäivänä 6.4.2018 merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Hallitus ehdottaa, että osingon maksupäivä on 18.4.2018.

9. Vastuuvapaudesta päättäminen hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle

10. Hallituksen jäsenten palkkioista päättäminen

Hallituksen vuosipalkkioiksi henkilöstövaliokunta ehdottaa seuraavaa: Hallituksen puheenjohtaja 80 000 euroa, valiokuntien puheenjohtajat 48 000 euroa ja jäsenet 38 000 euroa sekä hallituksen jäsen, joka on työsuhteessa yhtiöön, 12 667 euroa. Edelleen valiokunta ehdottaa, että palkkioista noin 40 % maksetaan hallituksen tarkemman päätöksen mukaan markkinoilta hankittavina yhtiön osakkeina ja että yhtiö suorittaa osakkeiden hankinnasta mahdollisesti menevän varainsiirtoveron. Hallituksen jäsenten matkakulut korvataan yhtiön kulloinkin voimassaolevan korvauspolitiikan mukaan. Lisäksi hallituksen puheenjohtajalle tarjotaan toimeen kuuluvana sihteeripalvelut, puhelinetu sekä laajakaista ja tietokone.

11. Hallituksen jäsenten lukumäärästä päättäminen

Hallituksen henkilöstövaliokunta ehdottaa, että hallituksen jäsenmääräksi päätetään kuusi (6) jäsentä.

12. Hallituksen jäsenten valitseminen

Hallituksen henkilöstövaliokunta ehdottaa, että Risto Siilasmaa, Pertti Ervi, Matti Heikkonen, Bruce Oreck ja Päivi Rekonen valitaan uudelleen hallituksen jäseniksi, ja uutena jäsenenä F-Secure Oyj:n henkilöstöön kuuluva henkilö, jonka asettamismenettely on kesken.

Tätä hallituksen henkilöstövaliokunnan ehdotusta yhtiökokoukselle täydennetään välittömästi, kun yhtiökokoukselle ehdotettavan henkilöstöön kuuluvan hallituksen jäsenen asettaminen on tapahtunut. F-Secure Oyj:n henkilöstöstä ehdotettavan hallituksen jäsenen asettamismenettely tapahtuu seuraavasti: henkilöstölle järjestetään vaalit, joihin saa osallistua jokainen yhtiöön vakituisessa työsuhteessa oleva henkilö. Hallituksen henkilöstövaliokunta haastattelee kolme vaaleissa eniten ääntä saanutta henkilöä ja valitsee näiden keskuudesta henkilön, jota ehdotetaan yhtiökokoukselle valittavaksi hallituksen jäseneksi. Kaikki jäsenet ehdotetaan valittaviksi toimikaudelle, joka jatkuu seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka. Ehdokkaat ovat antaneet suostumuksensa valintaan, lukuun ottamatta henkilöstöön kuuluvaa henkilöä, jolta pyydetään suostumus ennen tämän ehdotuksen täydentämistä. Ehdokkaiden henkilötiedot ovat nähtävillä yhtiön Internet-sivuilla www.f-secure.fi/yhtiökokous, jonne lisätään myös henkilöstöön kuuluvan jäsenehdokkaan tiedot ehdotuksen täydentämisen yhteydessä.

Yhtiökokouskutsun sisältö poikkeaa Hallinnointikoodin 2015 suosituksesta 1 sen vuoksi, että kaikkia hallituksen jäseneksi ehdotettavia henkilöitä ei ole nimetty yhtiökokouskutsussa. Hallituksen henkilöstövaliokunta on pitänyt tärkeänä yhtiön henkilöstöön kuuluvan henkilön ehdottamista hallituksen jäseneksi, eikä asettamismenettelyä ole ehditty toteuttaa tämän kutsun julkistamiseen mennessä, mitä hallituksen henkilöstövaliokunta pitää perusteltuna syynä poiketa Hallinnointikoodista.

13. Tilintarkastajan palkkiosta päättäminen

Hallitus ehdottaa tarkastusvaliokunnan suosituksesta, että tilintarkastajan palkkio maksetaan hyväksytyn laskun mukaan.

14. Tilintarkastajan valitseminen

Hallitus ehdottaa tarkastusvaliokunnan suosituksesta, että tilintarkastajaksi valitaan Pricewaterhouse Coopers Oy.

15. Hallituksen valtuuttaminen päättämään omien osakkeiden hankkimisesta

Hallitus ehdottaa, että yhtiökokous valtuuttaa hallituksen päättämään enintään 10 000 000 yhtiön oman osakkeen hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä yhtiön vapaalla omalla pääomalla. Valtuutus oikeuttaa hallituksen päättämään hankkimisesta myös muuten kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa (suunnattu hankkiminen). Valtuutus käsittää osakkeiden hankkimisen joko säännellyllä markkinalla Nasdaq Helsinki Oy:ssä sen sääntöjen ja ohjeiden mukaisesti, jolloin hankintahinta määräytyy hankintahetken pörssikurssin perusteella, tai osakkeenomistajille tehtävän ostotarjouksen kautta, jolloin hankintahinnan tulee olla kaikille osakkeenomistajille sama. Yhtiön omat osakkeet hankitaan käytettäväksi yrityshankintojen tai muiden yhtiön liiketoimintaan kuuluvien järjestelyiden toteuttamiseksi, yhtiön rahoitusrakenteen parantamiseksi, osana yhtiön kannustinjärjestelmän toteuttamista tai muutoin edelleen luovutettavaksi tai mitätöitäväksi. Valtuutus sisältää hallituksen oikeuden päättää kaikista muista omien osakkeiden hankkimisen ehdoista. Valtuutuksen ehdotetaan olevan voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2019 saakka, ja se päättäisi vuoden 2017 varsinaisen yhtiökokouksen hallitukselle antaman vastaavan valtuutuksen

16. Hallituksen valtuuttaminen päättämään osakeannista ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta

Hallitus ehdottaa, että yhtiökokous valtuuttaa hallituksen päättämään yhteensä enintään 31 000 000 osakkeen antamisesta osakeannilla tai antamalla osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n mukaisia osakkeeseen oikeuttavia erityisiä oikeuksia yhdessä tai useammassa erässä. Ehdotettu osakkeiden enimmäismäärä vastaa 19,5 prosenttia yhtiön rekisteröidystä osakemäärästä. Valtuutus koskee sekä uusien osakkeiden antamista että yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden luovuttamista. Valtuutus oikeuttaa hallituksen päättämään kaikista osakeannin ja erityisten oikeuksien antamisen ehdoista. Osakeanti voi tapahtua osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu anti). Valtuutusta voidaan käyttää mahdollisten yrityskauppojen tai muiden järjestelyjen tai osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muutoin hallituksen päättämiin tarkoituksiin.  Hallituksella on myös oikeus päättää omien osakkeiden myymisestä säännellyllä markkinalla Nasdaq Helsinki Oy:n sääntöjen ja ohjeiden mukaisesti. Valtuutuksen ehdotetaan olevan voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2019 saakka, ja se päättäisi vuoden 2017 varsinaisen yhtiökokouksen hallitukselle antamat valtuutukset suunnatusta osakeannista ja omien osakkeiden luovuttamisesta.

17. Kokouksen päättäminen

B. Yhtiökokousasiakirjat

Edellä mainitut yhtiökokouksen asialistalla olevat päätösehdotukset sekä tämä kokouskutsu ovat saatavilla yhtiön internetsivuilla www.f-secure.com/yhtiokokous. F-Secure Oyj:n tilinpäätös, toimintakertomus ja tilintarkastuskertomus ovat saatavilla mainituilla internetsivuilla 14.3.2018. Päätösehdotukset ja muut edellä mainitut asiakirjat ovat myös saatavilla yhtiökokouksessa, ja niistä sekä tästä kokouskutsusta lähetetään pyydettäessä jäljennökset osakkeenomistajille. Yhtiökokouksen pöytäkirja on saatavilla edellä mainituilla internetsivuilla viimeistään 18.4.2018.

C. Ohjeita kokoukseen osallistujille

1. Osakasluetteloon merkitty osakkeenomistaja

Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on osakkeenomistajalla, joka on täsmäytyspäivänä 21.3.2018 rekisteröity Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osakkeenomistaja, jonka osakkeet on merkitty hänen henkilökohtaiselle suomalaiselle arvo-osuustililleen, on rekisteröity yhtiön osakasluetteloon.

Yhtiön osakasluetteloon merkityn osakkeenomistajan, joka haluaa osallistua yhtiökokoukseen, tulee ilmoittautua viimeistään perjantaina 28.3.2018 klo 16.00, mihin mennessä ilmoittautumisen on oltava perillä. Yhtiökokoukseen voi ilmoittautua:

• internetissä: www.f-secure.com/yhtiokokous
  • puhelimitse: 09-2520 4800 (ma-pe klo 9-16)
  • kirjeitse: F-Secure Oyj, Vastaanotto/Yhtiökokous, Tammasaarenkatu 7, PL 24, 00180 Helsinki

Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa osakkeenomistajan nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero sekä mahdollisen avustajan tai asiamiehen nimi ja asiamiehen henkilötunnus. Osakkeenomistajien F-Secure Oyj:lle luovuttamia henkilötietoja käytetään vain yhtiökokouksen ja siihen liittyvien tarpeellisten rekisteröintien käsittelyn yhteydessä.

2. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja

Hallintarekisteröityjen osakkeiden omistajalla on oikeus osallistua yhtiökokoukseen niiden osakkeiden nojalla, joiden perusteella hänellä olisi oikeus olla merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään osakasluetteloon 21.3.2018. Osallistuminen edellyttää lisäksi, että osakkeenomistaja on näiden osakkeiden nojalla tilapäisesti merkitty Euroclear Finland Oy:n pitämään osakasluetteloon viimeistään perjantaina 28.3.2018 klo 10.00 mennessä. Hallintarekisteriin merkittyjen osakkeiden osalta tämä katsotaan ilmoittautumiseksi yhtiökokoukseen.

Hallintarekisteröidyn osakkeen omistajaa kehotetaan pyytämään hyvissä ajoin omaisuudenhoitajaltaan tarvittavat ohjeet koskien rekisteröitymistä tilapäiseen osakasluetteloon, valtakirjojen antamista ja ilmoittautumista yhtiökokoukseen. Omaisuudenhoitajan tilinhoitajan tulee ilmoittaa hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja, joka haluaa osallistua varsinaiseen yhtiökokoukseen, merkittäväksi tilapäisesti yhtiön osakasluetteloon viimeistään edellä mainittuun ajankohtaan mennessä.

3. Asiamiehen käyttäminen ja valtakirjojen toimittaminen

Osakkeenomistaja saa osallistua varsinaiseen yhtiökokoukseen ja käyttää siellä oikeuksiaan asiamiehen välityksellä. Osakkeenomistajan asiamiehen on esitettävä päivätty valtakirja, tai hänen on muuten luotettavalla tavalla osoitettava olevansa oikeutettu edustamaan osakkeenomistajaa. Jos osakkeenomistajan osakkeet on kirjattu useammalle kuin yhdelle arvo-osuustilille, osakkeenomistajalla on oikeus käyttää eri asiamiestä kunkin arvo-osuustilin osakkeiden osalta. Tässä tapauksessa osakkeenomistajan on ilmoittautumisen yhteydessä ilmoitettava lisäksi osakkeet, joita kukin asiamies edustaa. Mahdolliset valtakirjat pyydetään toimittamaan alkuperäisinä viimeistään 28.3.2018 klo 16.00 yllä ilmoittautumistietojen yhteydessä mainittuun osoitteeseen.

4. Muut tiedot

Yhtiökokouksessa läsnä olevalla osakkeenomistajalla on yhtiökokouksessa osakeyhtiölain 5 luvun 25 §:n mukainen kyselyoikeus kokouksessa käsiteltävistä asioista.

Kokouskutsun päivänä F-Secure Oyj:llä on 158 798 739 osaketta. Jokaisella osakkeella on yksi ääni.

Helsingissä helmikuun 8. päivänä 2018 (Kutsua on muutettu kohdan 10 osalta 12.2.2018),

F-SECURE OYJ

Lisätietoja: