ADMICOM OYJ NELJÄNNESVUOSITULOSTIEDOTE 1.1.-31.3.2018 ­- Admicom jatkaa strategian mukaista kasvua (Liikevaihto +39%, EBITDA 36%)

ADMICOM OYJ YHTIÖTIEDOTE 6.4.2018 KLO 10:00

Tammi-maaliskuun 2018 yhteenveto (vertailukausi 1.1.2017 - 31.3.2017):

• Liikevaihto oli 2 423 tuhatta euroa (1 747), kasvua +39 %.
  • Käyttökate eli EBITDA oli 869 tuhatta euroa (535), EBITDA-% 36 (31).
  • Liikevoitto oli 744 tuhatta euroa (436), Liikevoitto-% 31 (25).
  • Ensimmäisen neljänneksen nettotulos oli 411 tuhatta euroa (349). Yhtiö listautui Nasdaq Helsinki First North -listalle 9.2.2018, mihin liittyvät kertaluontoiset rahoituskulut olivat jaksolla 231 tuhatta euroa.
  • Jatkuvan kuukausilaskutuksen osuus liikevaihdosta oli 89 % (88).
  • Nykyasiakkaiden sopimuslaskutuksen nettomuutos kasvatti +3% liikevaihtoa edellisvuodesta ja muu kasvu tuli uusmyynnistä.
  • Ensimmäisen neljänneksen uusmyynnistä 79% tuli keskisuuresta kokoluokasta jakautuen talotekniikkaan 48%, rakentamiseen 38% ja teollisuuteen 14%.

Avainluvut

Admicom-konserni (*pro forma) 1-3/2018 1-3/2017 * Muutos-% 2017 *
Liikevaihto, 1 000 euroa 2 423 1 747 39 8 094
EBITDA, 1 000 euroa 869 535 62 2 945
  % liikevaihdosta 36 31   36
Liikevoitto, 1 000 euroa 744 436 71 2 507
  % liikevaihdosta 31 25   31
Nettotulos, 1 000 euroa 411 391  5 1 928
Henkilöstön lukumäärä jakson lopussa 102 80 28 93
Osakekohtainen nettotulos, euroa 0,08 0,09 -11 0,45

Neljännesvuositulostiedotteen luvut ovat tilintarkastamattomat ja FAS-muodossa.

Toimitusjohtaja Antti Seppä:

"Admicom jatkoi strategian mukaisella kasvu-urallaan tammi-maaliskuussa 2018. Sekä toteutunut liikevaihdon kasvu (39%), että jakson aikainen uusmyynti jakautuivat ydinkohderyhmiin suunnitellusti. Nykyasiakkaiden sopimuslaskutuksen nettomuutos +3% heijasteli asiakastoimialojen viime vuoden positiivista kehitystä, minkä uskotaan jatkuvan edelleen vuoden 2018 aikana. Nykyasiakkaiden kasvun vaikutus liikevaihtoon näkyy voimakkaimmin toisella neljänneksellä (Q2). Uusmyynnissä hiljaisin jakso on vuoden kolmas neljännes (Q3) johtuen asiakkaiden lomista sekä rakennustyömaiden loppukesän kiireistä.

Helmikuussa Admicom listautui Nasdaq Helsingin First North -listalle keräten yhtiölle 5 milj. euroa uutta pääomaa. Anti ylimerkittiin 3,9-kertaisesti ja listautumisen tuoma julkisuus paransi yhtiön tunnettuutta asiakkaiden ja sidosryhmien suuntaan. Lisäksi, listautumisannin jälkeen noin 2/3 yhtiön noin sadasta työntekijästä on yhtiön omistajia, mistä olemme erityisen ylpeitä."

Näkymät loppuvuodelle 2018

Listautumisannissa kerrottu vuoden 2018 tavoite säilyy ennallaan, eli yhtiön tavoitteena on saavuttaa yli 10 miljoonan euron liikevaihto yli 30 %:n käyttökatteella.

Taloudellinen tiedottaminen

Yhtiö julkaisee puolivuotiskatsauksen arviolta 6.7.2018.

Admicom Oyj

HALLITUS

Lisätietoja antavat:

Antti Seppä
antti.seppa@admicom.fi

Jenni Renko
Markkinointipäällikkö
jenni.renko@admicom.fi

Hyväksytty neuvonantaja:

Merasco Oy
puhelin: 09-6129 670

Admicom Oyj

Admicom on vuonna 2004 perustettu rakentamisen, talotekniikan ja teollisuuden järjestelmäkehityksen edelläkävijä ja kokonaisvaltainen ohjelmisto- ja tilitoimistokumppani. Yhtiön pilvipalveluna toimiva SaaS-pohjainen Adminet-toiminnanohjausjärjestelmä auttaa pieniä ja keskisuuria yrityksiä parantamaan kilpailukykyään automatisoimalla työmaan ja toimiston rutiineja saumattomasti kirjanpitoon asti.