VALOE OYJ:LLE NOIN 0,45 MILJOONAN EURON AURINKOVOIMALATILAUS. TOIMITUS LIITTYY 7.8.2017 TIEDOTETTUUN PUITESOPIMUKSEEN FORUS CAPITAL OY:N KANSSA

Valoe Oyj                                                                   Pörssitiedote 12.4.2018 klo 09.30

Valoe Oyj (”Valoe”) tiedotti 7.8.2017 allekirjoittaneensa ForUs Capital Oy:n (”ForUs Capital”) kanssa puitesopimuksen yhteensä noin 4 miljoonan euron arvoisten aurinkovoimaloiden toimittamisesta Suomeen. ForUs Capital myy voimaloiden sähkön omille sopimuskumppaneilleen. Valoe on aiemmin saanut yhteensä noin 1,15 miljoonan euron puitesopimukseen kuuluvat tilaukset, joista yhtiö on tiedottanut elokuussa ja joulukuussa 2017. Osa voimaloista on jo toimitettu ja loput voimalat toimitetaan elokuun 2018 loppuun mennessä.

Valoe on allekirjoittanut puitesopimukseen kuuluvan uuden toimitussopimuksen, jonka arvo on noin 0,45 miljoonaa euroa. Valoe toimittaa uuden sopimuksen mukaiset aurinkosähkövoimalat Hangon kaupungin ja VVT Kiinteistösijoitus Oy:n omistamiin kohteisiin marraskuun 2018 loppuun mennessä. VVT Kiinteistösijoitus Oy:n kiinteistössä mm. XXL Sports Oy on sähkön käyttäjä.

Muiden puitesopimukseen kuuluvien toimitusten toteutumisen edellytyksenä on valtion investointituen saaminen ja rahoituksen lopullinen varmistuminen.

Mikkelissä 12. päivänä huhtikuuta 2018

Valoe Oyj

HALLITUS

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Valoe Oyj, p. 040 521 6082, email: iikka.savisalo@valoe.com
Eero Oksanen, ForUs Capital Oy, p. 050 562 8343

Jakelu:
www.valoe.com

Valoen toimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Valoe myy sen omaan teknologiaan pohjautuvaa automaattista aurinkosähkömodulien valmistustekniikkaa, modulien valmistuslinjoja, moduleita sekä modulien avainkomponentteja. Valoen pääkonttori on Mikkelissä.