HONKARAKENNE UUDISTAA STRATEGIAANSA

HONKARAKENNE OYJ Pörssitiedote 21.6.2018 kello 9:00

HONKARAKENNE UUDISTAA STRATEGIAANSA

Honkarakenne Oyj:n hallitus on päättänyt yhtiön uudesta strategiasta.

Vuoteen 2021 ulottuvan strategian päämääränä on, että Honkarakenne nousee liiketoiminnassaan uudelle tasolle ja vahvistaa asemaansa johtavana, kansainvälisenä laadukkaan puurakentamisen ja palveluiden tuottajana. Uuden strategian avulla toteutamme visiotamme olla ekologisen ja terveellisen elämäntyylin sekä asumisen suunnannäyttäjä.

Alan johtavana toimijana, Honkarakenteen tavoitteena on liikevaihdon kannattava kasvu valituilla avainmarkkinoilla. Tavoitteeseen pyritään hyödyntämällä Hongan vahvaa brändiä ja puurakentamisen kokonaisosaamista asiakasarvoa lisäävällä tavalla.

Yhtiön liiketoiminta-alueet pysyvät ennallaan ja ovat jatkossakin BA Finland, BA Russia & CIS ja BA Global Markets. Myynti kaikilla alueilla perustuu toimivaan edustajaverkostoon. Uusien tuotteiden lisäksi yhtiö panostaa edustajaverkoston kehittämiseen ja tarjoaa edustajilleen entistä parempia toimintamalleja ja työkaluja myynnin tueksi.

Honkarakenteen strategiset tavoitteet vuoteen 2021 mennessä ovat seuraavat:

• Liikevaihdon kannattava kasvattaminen
  • Palveluista tulevan liikevaihdon kasvattaminen
  • Viennin määrän kasvattaminen
  • Omavaraisuusasteen säilyttäminen vahvana
  • Tuotannon tehostaminen kilpailukykyä parantavien toimintamallien ja investointien avulla

Honkarakenne huomauttaa, että se ei pidä pitkän aikavälin tavoitteita markkinaohjeistuksena millekään vuodelle.

Strategian toteuttamiseksi yhtiössä on valmisteltu suunnitelma, joka kattaa kaikki yhtiön avaintoiminnot. Kukin johtoryhmän jäsen vastaa oman vastuualueensa osalta suunnitelmien käytäntöönpanosta ja toimintojen kehittämisestä strategisten tavoitteiden saavuttamiseksi.

HONKARAKENNE OYJ

Marko Saarelainen

LISÄTIETOJA
toimitusjohtaja Marko Saarelainen, puh. 040 542 0254, marko.saarelainen@honka.com