PANDORA JUSTERER PRISERNE I KINA FOR AT BEGRÆNSE DET GRÅ MARKED

PANDORA, verdens største smykkeproducent, meddeler i dag en nedsættelse af detailpriserne på størstedelen af selskabets smykkesortiment på det kinesiske marked.

Nedsættelsen træder i kraft fra den 19. juli 2018, og priserne justeres med omkring 15% på størstedelen af smykkekollektionerne. De nye priser er gældende på alle platforme, inkl. den PANDORA-ejede eSTORE og Tmalls flagship-butik.

Som det mest kendte smykkebrand i verden er PANDORA smykker eftertragtede, og efterspørgslen har øget handlen på det grå marked i Kina. Prisnedsættelsen har til formål at balancere forskellen i detailpriserne mellem det kinesiske marked og andre markeder samt begrænse handlen af PANDORA smykker på det grå marked.

“Vi er fokuseret på at servicere vores kinesiske kunder og ser positivt på mulighederne for fortsat vækst i Kina. Denne prisnedsættelse på tværs af vores smykkesortiment er et af elementerne i vores strategiske program for at begrænse handel med vores produkter i Kina via det grå marked og samtidigt forsætte med at forstærke vores kundeoplevelse på verdens største smykkemarked,” siger Kenneth Madsen, President, PANDORA Asia Pacific.

Siden PANDORA trådte ind på det kinesiske marked i 2010, er selskabets omsætning vokset med to- eller trecifret vækstrater årligt i takt med åbninger af flere butikker, nye byer og udvidet online-tilstedeværelse i landet. I dag har PANDORA over 170 konceptbutikker i mere end 50 byer i Kina.

OM PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 7.700 forhandlere, herunder mere end 2.400 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 25.300 medarbejdere, hvoraf mere end 13.000 arbejder i Thailand, hvor selskabet fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ Copenhagen. I 2017 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 22,8 mia. (ca. EUR 3,0 mia.).

For yderligere information kontakt venligst:

CORPORATE COMMUNICATIONS
Mads Twomey-Madsen