MUUTOKSIA MARIMEKON JOHDOSSA

Marimekko Oyj, Pörssitiedote 12.10.2018 klo 9.00

MUUTOKSIA MARIMEKON JOHDOSSA

Marimekon markkinointijohtaja ja johtoryhmän jäsen Päivi Paltola lopettaa tehtävässään 12.10.2018. Asiasta on sovittu hyvässä yhteisymmärryksessä.

Marimekko käynnistää rekrytointiprosessin, jolla haetaan yhtiölle uutta markkinointijohtajaa. Rekrytointiprosessin ajan markkinointiorganisaatiosta vastaa toimitusjohtaja.

MARIMEKKO OYJ

Piia Kumpulainen
piia.kumpulainen@marimekko.com

JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2017 tuotteiden brändimyynti oli 193 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 102 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 160 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com