Parks Associates: Smart-tv's zijn de apparaten die huishoudens in het VK in de eerste plaats willen bedienen met hun slimme luidspreker met persoonlijke assistent

CONNECTIONS™ Europe richt zich op oplossingen voor domotica, beveiliging, energiebeheer en onafhankelijk wonen

DALLAS, Nov. 06, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nieuw onderzoek van Parks Associates stelt vast dat 24% van de  breedband-huishoudens in het VK die een slimme luidspreker met persoonlijke assistent bezitten hun smart-tv via dit apparaat willen bedienen, bijna twee keer zoveel als elk ander apparaat. Het internationale onderzoeksbureau is gastheer op CONNECTIONS™ Europe:Strategieën voor domotica en consumenten-IoT op 13-14 november in het Marriott Hotel Amsterdam, met keynotes van Inwido en IBM, Bosch Smart Home, Orange, Parks Associates en Philips.

"In het VK is de NPS van slimme luidsprekers negatief, en dus hebben Amazon, Google Home en andere aanbieders nog wat werk voor de boeg om hun producten beter aan te passen aan de Britse markt", zegt Jennifer Kent, Director Research Quality & Product Development, Parks Associates. "Hoewel deze producten immens populair zijn in de VS, ligt in het VK, de koopintentie voor slimme gloeilampen hoger voor het volgende jaar. Het algehele gebruik van persoonlijke assistent-apps in het VK komt in het algemeen wel overeen met dat in de VS; er is dus wel degelijk belangstelling van de consument voor spraakbesturing. De vormfactor van de slimme luidspreker moet nog de ervaring bieden die klanten in het VK verwachten."

Kent zal dit consumentenonderzoek en de implicaties ervan bespreken in de keynote "Kansen en toekomstige groei in domotica:de consument in het VK. "

De sessies “Ervaring van spraak-eerst voor slimme toepassingen: innovatie en disruptie” en  “Ecosystemen van geconnecteerde producten: entertainment en domotica” worden gemodereerd door  Dina Abdelrazik, Research Analyst, Parks Associates, en  met deze sprekers:

• Cornel Ciocirlan, CTO EMEA, ARRIS
  • Bert de Haes, Co-CEO, digitalSTROM AG
  • Daniel Estrakh, VP Product Management, Connected Home & IoT, DSP Group
  • Ermin Kosovac, Development Leader Home Smart Platform, IKEA
  • Yann Lechelle, COO, Snips
  • Mark Lufkin, CCO, Wondrwall
  • Adam Thibault, GM, Dragon SmartHome en V2T, Nuance
  • Simon Trudelle, Sr. Director Product Marketing, NAGRA

Sponsors zijn ondermeer Homematic IP, Alarm.com, ASSA ABLOY, Bitdefender, F-Secure, Intamac, Open Connectivity Foundation, ROC-Connect, Trusource Labs, Z-Wave, Zigbee Alliance, en Mersoft.

Inschrijvingen zijn open en media worden uitgenodigd om het event bij te wonen. Neem voor het aanvragen van informatie of een interview contact op met Julia Homier, julia.homier@parksassociates.com, 972-996-0214.

Over CONNECTIONS™ Europe
CONNECTIONS™ Europe onderzoekt innovatieve bedrijfsstrategieën, cross-over partnerschappen tussen bedrijven en ontwikkelingen die meer betrokkenheid van consumenten en zakelijke kansen voor domotica- en IoT-oplossingen creëren. http://www.connectionseurope.com

Julia Homier
Parks Associates