Rovio Entertainment Oyj: Rovio on ostanut PlayRaven Oy:n

Rovio Entertainment Oyj                                                                             Lehdistötiedote 30.11.2018 klo 9.00

ROVIO ON OSTANUT PLAYRAVEN OY:N

PlayRaven liittyy Vihaisten Lintujen parveen. Osto vahvistaa Rovion laajentumista mobiilistrategiapeleihin.

Rovio Entertainment Oyj on ostanut PlayRaven Oy:n koko osakekannan 30.11.2018. Kaupan osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

PlayRaven on suomalainen mobiilistrategiapelien kehittämiseen keskittynyt yhtiö, jonka toimipaikka on Helsingissä. PlayRaven on perustettu 2013 ja sillä on 25 työntekijää.

"Strategiapelit ovat yksi suurimmista mobiilipelityypeistä ja uskomme, että voimien yhdistäminen PlayRavenin lahjakkaan ja osaavan henkilökunnan kanssa vahvistaa ja nopeuttaa Rovion laajentumista strategiapeleihin", sanoo Rovion toimitusjohtaja Kati Levoranta.

"Meistä on hienoa liittyä Rovioon", toteaa PlayRavenin perustaja ja toimitusjohtaja Lasse Seppänen. "Tiimimme on viime vuosina keskittynyt strategiapelisegmenttiin mobiilissa ja jatkamme innolla tätä työtä Rovion resurssien ja osaamisen tukemana."

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet

Lisätietoja: Mikko Setälä, sijoittajasuhdejohtaja,  p. 0207 888 300 (vaihde), email: mikko.setala@rovio.com.

Sijoittajasivut  https://www.rovio.com/fi/sijoittajat?language=fi

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen, peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 4 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erilaisiin viihde- ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, joka oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa, ja jonka jatko-osa on tuotantovaiheessa. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com)