Selskabsmeddelelse – tvangsindløsning af minoritetsaktionærer samt afnotering af egetæpper a/s

I henhold til storaktionærmeddelelse af dags dato fra Carpet Holding A/S til egetæpper a/s, ejer Carpet Holding A/S 96,6 % af aktiekapitalen og 98,41 % af stemmerne i egetæpper a/s.

På baggrund af denne ejerandel, har Carpet Holding A/S meddelt egetæpper a/s, at Carpet Holding A/S snarest muligt vil iværksætte en tvangsindløsning af minoritetsaktionærerne i egetæpper a/s i henhold til selskabslovens §§70 og 72.

Henset til at tvangsindløsningen vil medføre, at Carpet Holding A/S vil blive ejer af samtlige A- og B-aktier i egetæpper a/s, vil Carpet Holding A/S ansøge Nasdaq Copenhagen A/S om, at egetæpper a/s’ aktier slettes fra handel og officiel notering på Nasdaq Copenhagen. Bestyrelsen i egetæpper a/s vil i forbindelse hermed bede Nasdaq Copenhagen A/S om at se bort fra ansøgningen om afnotering indsendt af bestyrelsen den 16. januar 2019, da afnoteringen nu vil ske på baggrund af tvangsindløsningen.

egetæpper a/s

Ebbe Malte Iversen
Bestyrelsesformand

Spørgsmål i forbindelse med tvangsindløsning kan stiles til
DAHL advokatfirma, advokat Torben Buur på
tlf. +45 30 51 92 45 eller e-mail tbu@dahllaw.dk.