KONE toimittaa energiatehokkaat hissit toimistotorniin Vancouverissa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 13.2.2019

KONE on saanut tilauksen energiatehokkaiden hissien ja kohdeohjausjärjestelmän toimittamisesta osoitteessa 400 West Georgia rakenteilla olevaan toimistotorniin Vancouverin keskustassa, Kanadassa.

25-kerroksisen tornin katutaso on varattu liiketiloille ja ylimmät 24 kerrosta toimistotiloille. Rakennus kohoaa noin 91 metrin korkeuteen, ja lisäksi siihen kuuluu kuusi maanalaista kerrosta. Hissit on tarkoitus asentaa kesällä 2019. Projektin odotetaan valmistuvan pääosin vuoden 2020 puolivälissä.

Eläväksi veistokseksi kuvaillussa rakennuksessa yhdistyvät uudet teknologiat ja muotoiluominaisuudet, kuten kolmilasinen ulkokuori, avattavat ikkunat, avarat pylväättömät tilat, lasilattiat ja rehevät viherseinät. Rakennuksen suunnittelun lähtökohtana on ollut tehokkuuden maksimointi ja se tähtää LEED Platinum -sertifiointiin.

"Olemme todella tyytyväisiä, että pääsemme toimittamaan innovatiivisia ratkaisuja tähän ainutlaatuiseen projektiin", toteaa KONEen Amerikan aluejohtaja Larry Wash. "KONEen hissit tarjoavat parhaan käyttäjäkokemuksen ja ovat luotettavia ja erittäin energiatehokkaita. Nämä ominaisuudet ovat olennaisia tämänkaltaisissa visionäärisissä projekteissa."

KONE toimittaa torniin kahdeksan KONE MiniSpace(TM) -hissiä, joiden maksiminopeus on 6 metriä sekunnissa ja jotka on varustettu KONE Destination -kohdeohjausjärjestelmällä, neljä KONE MonoSpace ® 700 -hissiä ja yhden KONE MonoSpace® 500 -hissin.

Projektin rakennuttajana toimii Vancouverissa pääkonttoriaan pitävä, alallaan johtava Westbank Project Corp, joka rakennuttaa mm. luksusasuntoja. Projektin pääurakoitsija on EllisDon Construction ja suunnittelusta vastaa Tokiossa sijaitseva arkkitehtitoimisto OSO.

Tilaus kirjattiin vuoden 2018 kolmannelle neljännekselle.

Lisätietoja:
Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet julkaistuja tiedotteita:
18.01.2019: KONEelle modernisointitilaus Mexico Cityn ikoniseen Arcos Bosques Torre I:een
20.06.2018: KONEelle tilaus rakennushankkeeseen Nashvillen keskustassa Tennesseessä
16.05.2018: KONEelle Pohjois-Amerikan ensimmäinen KONE UltraRope® -tilaus osoitteeseen 110 North Wacker Drive Chicago Loop -liikealueella

KONE yrityksenä

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com