Conferize A/S indgår aftale på DKK 75 mio. med international investorgruppe

Selskabsmeddelelse Nr. 5/2019
København, 19. februar 2019

Conferize A/S indgår aftale på DKK 75 mio. med international investorgruppe

Conferize A/S har dags dato indgået investeringsaftale med investorgruppen Global Emerging Markets (”GEM”) baseret i Luxembourg. Over de kommende tre år vil GEM ifølge aftalen være forpligtet til at tegne nye aktier i Conferize A/S for op til DKK 75 mio. Aftalen kan give Conferize A/S mulighed for at sikre den nødvendige driftskapital frem til realiseringen af et positivt cash flow i 2021. Aftalen skal endeligt godkendes på Conferize A/S' ordinære generalforsamling.

”Vi er i fuld gang med at forløse det enorme forretningsmæssige potentiale i vores case, men en væsentlig usikkerhed for en venture-startup som os vil altid være at skaffe den nødvendige arbejdsro til at nå i mål. Med denne aftale har vi nu potentielt fuld finansiering helt frem til et positivt cash flow i 2021”, udtaler CEO, Martin Ferro-Thomsen og fortsætter:

”Aftalen med GEM er ikke dyrere, end hvis vi løbende skulle skaffe kapital via offentlig udbud af aktier. Conferize vil være helt i førersædet i forhold til, hvornår og til hvilken pris, vi vil sælge aktier til. Aftalen kan i bedste fald kan betyde, at vi ikke behøver at gennemføre flere cash calls til markedet. Så selvom aftalen rummer et element af usikkerhed, reduceres den generelle usikkerhed for Conferize som venture-startup altså betydeligt,” siger CEO Martin Ferro-Thomsen.

I tråd med prospektet fra børsnoteringen juni 2017 forventer selskabet at gennemføre en emission, hvor eksisterende aktionærer bliver tilbudt aktier på lignende vilkår som GEM.

”Inden vi lader GEM tegne nye aktier i selskabet, vil vi gerne tilbyde vores eksisterende aktionærer muligheden for at tegne nye aktier på lignende vilkår. Vi er i gang med at se på, hvordan det kan lade sig gøre. Vi er fortsat meget stolte over den opbakning som vores aktionærer har vist os hidtil, så vi vil gerne forblive en folkeaktie fremadrettet”, siger CEO Martin Ferro-Thomsen.

Om aftalen
Aftalen har en samlet ramme på DKK 75 mio. med garanti for, at GEMs samlede ejerandel på intet tidspunkt overstiger 20 pct. af Conferize A/S. Gruppens forpligtelse til at tegne aktier afhænger af volumen i handelen med Conferize aktien på Nasdaq First North. Baseret på handlen de 15 forudgående dage, kan Conferize A/S vælge at gennemføre et kapital kald, hvoraf GEM vil være forpligtet til at tegne mellem 75 til 200 pct. Tegningskursen fastlægges på baggrund af gennemsnitskursen med et nedslag på 8 pct.

Givet aftalens fleksibilitet kan det fulde potentiale af aftalen ikke fastlægges, men på de foreliggende vilkår ville Conferize A/S alene i 2017 kunne have hentet et provenu på DKK 19,0-37,6 mio. og i 2018 DKK 10,7-26,9 mio.

Aftalen omfatter et opstartsfee på 2 pct. og warrant pakke, hvor GEM får ret, men ikke pligt, til at tegne 480.000 nye aktier til kurs 15.

De nærmere vilkår i aftalen vil fremgå af materialet til Conferize A/S' ordinære generalforsamling.

Om GEM
GEM er en USD 3,4 mia. investeringsgruppe med en alsidig investeringsportefølje fokuseret på emerging markets verden over. GEM er etableret i 1991 og har gennemført 370 transaktioner i 70 lande. www.gemny.com

Om Conferize
Conferize er en digital platform for arrangører og deltagere af events. Alt for mange events og konferencer er i dag planlagt og realiseret efter en skabelon fra dengang verden stadig var analog. Det betyder, at deltagerne får for lidt udbytte i forhold til networking, vidensdeling og deltagelse. Arrangørerne slås desuden med gammeldags og ufuldstændige produkter, der resulterer i en dårlig oplevelse for deltagerne.

Dette problem løser Conferize ved at tilbyde en samlet løsning, der gør det nemt for arrangøren og skaber større værdig for deltagerne – før, under og efter eventet. Samtidig forbinder Conferize brugere og indhold fra events i et globalt netværk, der skaber overblik i en ellers fragmenteret eventindustri. Conferize er anvendt af tusindvis af events i over 140 lande og har siden 2014 været officiel partner til TEDx.

Cvr. nr. 34472742 | invest.conferize.com

Certified Adviser
Selskabets Certified Adviser er Baker Tilly Corporate Finance P/S (CVR-nr. 40073310), Gert Mortensen, Poul Bundgaards Vej 1, 1., DK-2500 Valby, tlf. +45 30 73 06 67, gmm@bakertilly.dk.

Investorkontakt
Søren Dalsgaard Hansen, CFO i Conferize A/S, +45 31 21 17 26, ir@conferize.com