Årsrapport 2018

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Investin har i dag behandlet og godkendt årsrapport for 2018.

Foreningen har afkastmæssigt opnået bedre år end tilfældet var for år 2018. Enkelte af foreningens afdelinger opnåede positive afkast, på linje med forventningerne primo året, mens langt hovedparten fik negative afkast. Primo året var det forventet, at der lå en risiko for, at de relativt højt prissatte aktiemarkeder kunne give anledning til kursfald, hvilket kom til udtryk med kraftigt faldende aktiemarkeder i årets sidste kvartal, der sammen med en udvidelse af kreditspænd resulterede i negative afkast i mange af foreningens afdelinger.

Foreningens ledelse skønner beskedne obligationsafkast og moderat positive afkast i aktieafdelingerne. Væsentlige afkastudsving i foreningens afdelinger må forventes, og negative afkast kan ikke udelukkes i 2019.

Eventuel henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted, tlf. 44 55 92 00.

Aarsrapporten_2018_Investeringsforeningen_Investin FB_3_Investin_aarsrapport_2018_27_02_2019