Cramo Oyj allekirjoitti 500 miljoonan euron lainasopimuksen Adapteo Oyj:lle

LEHDISTÖTIEDOTE                                                                29.3.2019 klo 14.00

Cramo Oyj allekirjoitti 500 miljoonan euron lainasopimuksen Adapteo Oyj:lle

Cramo Oyj tiedotti 18.2.2019 jakautumissuunnitelman hyväksymisestä koskien Cramo Oyj:n osittaisjakautumista siten, että kaikki Cramo Oyj:n Siirtokelpoiset tilat -liiketoimintaan kuuluvat varat ja velat siirtyisivät selvitysmenettelyttä jakautumisessa perustettavalle yhtiölle, Adapteo Oyj:lle sekä tiettyjen rahoitussitoumuksien saamisesta Adapteo Oyj:lle sen rahoituksen varmistamiseksi jakautumisen täytäntöönpanon jälkeen.

Yllämainittuihin rahoitussitoumuksiin liittyen, Cramo Oyj tiedottaa, että se on allekirjoittanut uuden 500.000.000 euron lainasopimuksen Adapteo Oyj:lle pääjärjestäjinä toimivien OP Yrityspankki Oyj:n, Danske Bank A/S:n ja Nordea Bank Oyj:n kanssa. Laina koostuu 400.000.000 euron määräaikaislainasta ja 100.000.000 euron rahoituslimiitistä. Lainojen eräpäivä on vuonna 2022, mutta lainanantajien suostumuksella rahoituslimiitin eräpäivää voidaan pidentää kahdellatoista kuukaudella. Lainasopimus sisältää kaksi rahoituskovenanttia: velkaantumisaste ja korkokate. Lainasopimus tullaan siirtämään Adapteo Oyj:lle jakautumisen täytäntöönpanon yhteydessä, jonka on arvioitu tapahtuvan 1.7.2019 tai sen lähipäivinä.

Cramo Oyj

Lisätietoja:
Aku Rumpunen, CFO, puh: +358 40 556 3546, sähköposti: aku.rumpunen@cramo.com
Pekka Huotari, Group Treasurer, puh: +358 40 846 2794, sähköposti: pekka.huotari@cramo.com

Jakelu:
www.cramogroup.com

Cramo on Euroopan toiseksi suurin vuokrausalan yritys, joka on erikoistunut kone- ja laitevuokraukseen, vuokraukseen liittyviin palveluihin sekä siirtokelpoisten tilojen vuokraukseen. Cramo toimii 13 maassa ja sillä on noin 300 toimipistettä. Cramolla on noin 2 700 työntekijää, ja vuonna 2018 konsernin liikevaihto oli 780 miljoonaa euroa. Cramo (CRA1V) on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
Cramo Adapteo on Cramon siirtokelpoisten tilojen liiketoiminnan alabrändi.

Lisätietoja: www.cramogroup.com, www.twitter.com/cramogroup