Mandalay Resources Corporation meddelar att de registrerat sin årsredovisning och uppdaterade tekniska rapport NI 43-101 för Björkdalgruvan

TORONTO, March 29, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" eller "Bolaget") (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) meddelar att de har registrerat sin årsredovisning för året som slutade den 31 december 2018. Man kan erhålla årsredovisningen under Bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats www.mandalayresources.com/annual-information-forms/.

Mandalay har även registrerat en uppdaterad teknisk rapport som överensstämmer med det nationella instrumentet 43-101 ("NI 43-101"). Denna dokumenterar den senaste verksamheten vid guldgruvan Björkdal i Sverige. Man kan erhålla denna tekniska rapport under Bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats https://www.mandalayresources.com/report-type/technical/.

Den tekniska rapporten för Björkdal förbereddes av Roscoe Postle Associates Inc. (”RPA”). Uppskattningen av mineraltillgångarna utfördes under uppsyn av Reno Pressacco, M.Sc.(A). P.Geo., Principal Geologist och anställd hos RPA samt oberoende av Mandalay Resources Corporation. Han är en behörig person enligt NI 43-101. Uppskattningen av mineraltillgångarna för Norrberget utfördes under uppsyn av Jack Lunnon, CGeol, Senior Geologist och anställd hos RPA samt oberoende av Mandalay Resources Corporation. Han är en behörig person enligt NI 43-101. Uppskattningen av mineralreserven utfördes under uppsyn av Ian Weir, P. Eng., Senior Mining Engineer (för dagbrottsreserver) och Derek Holm, FSAIMM, Senior Mining Engineer (för underjordsreserver). Båda är anställda hos RPA och oberoende av Mandalay Resources Corporation. Båda är behöriga personer enligt NI 43-101. Kathleen Ann Altman Ph.D., (P.E.), Principal Metallurgist, anställd hos RPA och oberoende från Mandalay Resources Corporation var också en författare till rapporten.

För mer information:

Dominic Duffy
President och Chief Executive Officer

Greg DiTomaso
Director of Investor Relations

Kontakt:
647.260.1566

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett kanadensiskt företag som arbetar med naturresurser och som har produktionstillgångar i Australien och Sverige samt underhålls- och utvecklingsprojekt i Chile. Bolaget är fokuserat på att få produktionen vid guld- och antimonverksamheten i Australien, och guldproduktionen från dess verksamhet i Sverige, att växa för att skapa kassaflöde på kort sikt.