UPM Communication Papers suunnittelee sulkevansa päällystetyn mekaanisen paperin kapasiteettia Saksassa

(UPM, Helsinki, 2.4.2019 klo 11.35 EET) - UPM suunnittelee sulkevansa pysyvästi paperikone 10:n UPM Plattlingin tehtaalla Saksassa, vähentäen noin 155 000 tonnia päällystetyn mekaanisen paperin kapasiteettia Euroopassa. Paperintuotannon suunnitellaan jatkuvan Plattlingin tehtaan paperikone 1:llä ja 11:llä.

Suunnitelman arvioidaan koskevan 160 henkilöä Plattlingissa. Yhteistoimintaneuvottelut alkavat huhtikuussa paikallisen lainsäädännön mukaisesti. Suunnitelman mukaan paperikone suljettaisiin henkilöstöneuvotteluiden päätyttyä.

"Paperimarkkinat ovat supistuneet maailmanlaajuisesti kymmenen viime vuoden ajan. UPM Communication Papers on vastannut tähän kehitykseen pyrkimällä säilyttämään liiketoiminnan kilpailukyvyn ja vähentämällä valikoivasti kapasiteettia. Näin jatkamme myös tulevaisuudessa. Tänään ilmoitettu suunniteltu sulkeminen noudattaa tätä linjaa: Keskitymme ylläpitämään uudenaikaisimmat ja kilpailukykyisimmät koneemme", sanoo Winfried Schaur, UPM Communication Papersin liiketoimintajohtaja.

"UPM Communication Papers on säilyttänyt asemansa globaalisti johtavana aikakauslehtipaperien toimittajana. Euroopassa sijaitsevista päällystetyn mekaanisen paperin koneista Plattlingin paperikone 10:llä on alhaisin kapasiteetti ja korkein tekninen ikä. Sopeutamme kapasiteettiamme ollaksemme myös jatkossa luotettava kumppani asiakkaillemme. Olemme sitoutuneet käymään reilut keskustelut henkilöstön edustajien kanssa. Samaan aikaan jatkamme korkealaatuisten tuotteiden toimituksia ja palvelemme asiakkaitamme täysipainoisesti", sanoo Magazines, Merchants & Office -yksikön johtaja Ruud van den Berg.

UPM kirjaa noin 30 miljoonan euron kulut vertailukelpoisuuteen vaikuttavana eränä vuoden 2019 toisen neljänneksen tulokseen. Suunnitelman odotetaan tuovan noin 17 miljoonan euron vuosittaiset säästöt.

Lisätietoja antaa:
UPM Communication Papers, Sidosryhmäsuhteet, puh. +358 50 4017 916, paperinfo@upm.com

Tehtaalla lisätietoja antaa:
Mika Kämpe, tehtaanjohtaja, UPM Plattling, puh. +49 9931 89606502
(parhaiten tavoitettavissa klo 14.30-15.30 CET)

UPM, Mediasuhteet
Ma-Pe 9.00-16.00 EET
media@upm.com

UPM Plattling
UPM Plattling valmistaa graafisia papereita. Sen vuosittainen tuotantokapasiteetti on 785 000 tonnia. Tehdas sijaitsee Baijerissa, Saksassa ja työllistää noin 590 henkilöä.

UPM Communication Papers
UPM Communication Papers on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja, jolla on laaja tuotevalikoima papereita mainontaan ja julkaisuun sekä koti- ja toimistokäyttöön. UPM:n erinomaisesti toimivat paperit ja palvelukokonaisuudet tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, täyttäen samalla vaativat sosiaalisen ja ympäristövastuun kriteerit. UPM Communication Papers:in pääkonttori on Saksassa, ja liiketoiminta-alue työllistää noin 8 000 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

UPM
Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Yhtiössämme työskentelee noin 19 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore - Beyond fossils. www.upm.fi