Metso laajentaa alaa mullistavaa MX-kartiomurskainsarjaansa

Metso Oyj:n lehdistötiedote 8. huhtikuuta 2019 klo 12.05 EEST

Metso esittelee monipuolisen MX(TM) Multi-Action -kartiomurskainsarjan uutuuden Bauma 2019 -messuilla. Uusi MX3 parantaa murskauksen tuottavuutta, ja siinä on pienemmät käyttökustannukset. Ratkaisu on suunniteltu erityisesti keskisuuriin louhoksiin.  Bauman vierailijat voivat tutustua MX3-ratkaisuun Metson osastolla FS.1111/2.

"Asiakkaamme pyrkivät jatkuvasti tehostamaan toimintaansa ja optimoimaan kysytyimmän lajikkeen tuotantoa. MX(TM) Multi-Action -teknologia auttaa asiakkaitamme saavuttamaan nämä tavoitteet. MX4-ratkaisu, on otettu markkinalla lämpimästi vastaan. Nyt meillä on ilo tuoda markkinoille MX3-malli, jonka myötä yhä useammat murskeentuottajat voivat hyötyä MX:n ja Metson ainutlaatuisista eduista", sanoo Arto Halonen, Metson kivenmurskausalan murskaimista vastaava johtaja.

MX mahdollistaa turvallisen ja kustannustehokkaan tuotannon, hyvän murskaussuhteen ja erinomaisen muodon ja tasalaatuisuuden tuotteissa, mikä on ratkaisevan tärkeää kivenmurskauksessa. Patentoitu Multi-Action-teknologia myös takaa korkeamman käyttöasteen ja pienemmät käyttökulut murskaustoiminnassa. MX:n valikoiduilla tuotanto-ominaisuuksilla murskaus voidaan optimoida haluttujen jakeiden tuotannon maksimoimiseksi. Metso IC(TM) -automaatiojärjestelmän avulla  murskainta on helppo ja turvallista käyttää.

Metso MX3 -ratkaisua voidaan käyttää väli- ja hienomurskauksessa ja sillä voidaan murskata sekä kovaa että pehmeää kiveä. MX3 on ensimmäiseksi saatavilla kiinteisiin ratkaisuihin,

Seuraavan sukupolven suorituskyky ja kustannustehokkuus

Metso toi MX4-kartiomurskaimen markkinoille vuonna 2017 ja teknologiaon vakuuttanut suorituskyvyllään asiakkaita ympäri maailmaa. Useita MX3-mallin  murskaimia on jo pilottikäytössä, ja nyt MX3 on saatavilla laajemmalle yleisölle.

"MX4 on täyttänyt odotuksemme ja parantanut välittömästi tuotantoa ja energiatehokkuutta murskauksessa. Olemme myös testanneet MX3- mallia hienomurskauksessa huhtikuusta 2018 lähtien, ja olemme olleet hyvin tyytyväisiä sen toimintaan. Aiommekin jatkaa sen käyttöä", kertoo Mathieu Kasprzak, joka johtaa Durance Granulatsin toimintaa Ranskassa.

Lue lisää MX-kartiomurskaimista verkkosivuiltamme.
Tutustu MX-murskaimen toimintakykyyn asiakkaalla.

Nähdään Bauma 2019 -messuilla

Metso esittelee erilaisia kestävää tuottavuutta edistäviä kivenmurskauksen ja kaivosteollisuuden innovaatioita tällä viikolla Bauma 2019 -messuilla. Tutustu niihin ensimmäisten joukossa ja tule keskustelemaan asiantuntijoidemme kanssa osastollemme FS.1111/2.

Metso kuuluu alallaan maailman johtaviin teollisuusyrityksiin. Tarjoamme laitteita ja palveluja luonnonvarojen kestävään käsittelyyn ja virtaukseen kaivos-, kivenmurskaus-, kierrätys- ja prosessiteollisuudessa. Ainutlaatuinen osaamisemme ja innovatiiviset ratkaisumme auttavat asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa, vähentämään riskejä ja parantamaan kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön liikevaihto oli noin 3,2 miljardia euroa vuonna 2018. Metsolla on yli 13 000 työntekijää yli 50 maassa.

metso.com, twitter.com/metsogroup

Lisätietoja:

Arto Halonen, Vice President, Crushers, Aggregates-liiketoiminta-alue, Metso, puh. +358 400 280 717, sähköposti arto.halonen@metso.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja sidosryhmäsuhdejohtaja, Metso Oyj, puh. +358 20 484 3212, sähköposti helena.marjaranta@metso.com

Kuvateksti: Metson uusi MX3-murskainratkaisu parantaa murskauksen tuottavuutta, ja siinä on pienemmät käyttökustannukset. Ratkaisu on suunniteltu erityisesti keskisuurten louhosten tarpeisiin.